کرونا در ایران؛ ۱۳۴ مورد مرگ و شناسایی ۶۴۳۰ بیمار تازه

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد طی شبانه روز گذشته، ۱۳۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا جان باختند و ۶۴۳۰ بیمار تازه شناسایی شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از میان بیماران تازه شناسایی‌شده، ۱۰۵۳ نفر در مراکز درمانی سراسر کشور شناسایی شدند.

بر اساس این گزارش رسمی، مجموع بیماران کرونا در ایران به ۶ میلیون و ۵۱ هزار و ۶۴۲ نفر و شمار قربانیان به ۱۲۸ هزار و ۴۰۶ نفر رسید.

این آمار رسمی در شرایطی روزانه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد که درستی آن از سوی منابع رسمی همواره مورد تردید بوده و دست‌کم شمار قربانیان، دو تا سه برابر آمار رسمی تخمین زده می‌شود.

در حال حاضر همچنین ۳۴۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در ایران در شرایط وخیم این بیماری و در بخش‌های مراقبت ویژه، تحت مراقبت قرار دارند.

گزارش‌های روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد که تا کنون در مجموع، ۹۹ میلیون و ۶۲۸ هزار دوز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرده تا کنون ۵۵ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۲۸۸ نفر دوز اول، ۴۳ میلیون و ۲۴ هزار و ۹۰۲ نفر دوز دوم و ۶۰۴ هزار و ۹۹۵ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

در حال حاضر ۲۶ شهر ایران از نظر کرونا در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا،۱۷ نوامبر ۲۰۲۱