طرح صیانت، طرح شخص خامنه‌ای است!

هادی موسوی
چرا معتقدم ‎طرح #صیانت، طرح شخص ‎خامنه‌ای است؟

در ۳ اسفند ۱۳۹۶، بعد از اعتراضات دی‌ماه و فیلتر تلگرام جلسه‌ای با حضور ایشان، سران قوا و شورای فضای مجازی برگزار شد. در آن جلسه رهبری با تندی نسبت به ولنگاری فضای مجازی هشدار دادند که بخشی از سخنان رهبری از این قرار است:

‏- شاید هویت انقلاب و جامعه را از دست بدهیم. یک شرکت چند ملیتی امریکایی از گوشه‌ای ما را می‌خواهد اداره کند تهدید این است که جمهوری اسلامی دست دیگران بیفتد. ما باید برای #صیانت از خود و ارزش‌های خود کار کنیم. حاکمیت باید روی این موضوع متمرکز شود.

  • در این فضا و جهان جدید باید از خود ‎#صیانت کنیم. جهان به یک جهان شبکه‌ای تبدیل شده که در آن بازیگران مختلف در کنار همدیگر فعالیت می‌کنند. بنیان‌ها در حال تغییر است و سرعت بسیار بالاست. همه آن‌چه که من می‌گویم شاید در ۵ سال آینده، محقق شود.
  • مرزهای جغرافیایی بی‌معنا می‌شوند. حالا جمهوری اسلامی چه تکلیفی برای امنیت و فرهنگ دارد، این کار سیاست گذاری لازم دارد. سیاستگذاری در این حوزه (فضای مجازی) فقط کار رهبری است و رئیس جمهور، مجری است و سیاستهای اصلی همین مواردی است که من اینجا می‌گویم.

‏در پایان هم از راه اندازی مجدد ‎تلگرام پس از فیلتر شدن، انتقاد و گفتند:

حالا که نظام هزینه فیلترینگ را دادند، چرا مجددا راه اندازی کردید؟ بعد هم مهلت یک ماهه دادند که با تقویت پیام‌رسان داخلی، تلگرام مجدد فیلتر شود (که در اردیبهشت ۹۷ شد).

برگفته از سایت ایران امروز، ۲۴ فوریه ۲۰۲۲