جعل ویزا در آلمان رو به افزایش است

پلیس کشوری  آلمان گزارشی را در روزنامه بیلد آلمان منتشر کرده است مبنی بر اینکه در سال گذشته، ۴۰۰۰ ویزای قلابی در آلمان ردیابی شده است و از این رقم، ۸۰۸ دارنده ی ویزاهای تقلبی در سال ۲۰۱۸ به محض ورود به فرودگاه دستگیر شده اند.


پلیس آلمان فدرال، پس از بررسی داده های وزارت کشور در سال گذشته ۴۰۰۰ فرد دارند ی ویزا و یا کارت اقامت جعلی، را دستگیر کرده است.
این آمار افزایشی ۱۷ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد. متقلبین در آلمان و یا کشورهایی که آلمان درآنجا نمایندگی دارد، درخواست هایی با مشخصات فردی اشتباه درج کرده اند و یا اوراق هویتی جعلی به کنسولگری تحویل داده اند.
۸۰۸ نفر از کسانی که به محض ورود به آلمان شناسایی شده اند، به کشور خودشان بازگردانده شده اند، بزرگترین گروه از بازگردانده شدگان را افرادی با تابعیت ایرانی تشکیل می دهند، پس از این به ترتیب افرادی با تابعیت کشورهای ترکیه، روسیه و عراق. بسیاری از مسافران علت سفر به آلمان را دیدن از آلمان و سفر توریستی درج کرده بودند. حال آنکه پلیس آلمان در حین کنترل چمدان ها، متوجه شد که این افراد بیش از آنچه یک توریست لازم دارد، با خود حمل می کنند، یعنی لوازمی که یک توریست برای یک اقامت کوتاه مدت لازم نخواهد داشت.
آمارها حاکی از آن است که امسال نیز تعداد افراد دارنده ی ویزاهای جعلی، تنها در بین ماه های ژانویه تا می ۲۰۱۹، ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

روزنامه بیلد آلمان