برگزاری جلسه آخرین دفاع ۵ فعال کارگری در دادسرای سنندج

روز یکشنبه ۹ مردادماه، جلسه آخرین دفاع آرمین شریفه، مظفر صالح نیا، زاهد مرادیان، دلیر نصراللهی و شیث امانی، ۵ تن از فعالین کارگری سنندج، در شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه که در شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب سنندج برگزار شد، آرمین شریفه، مظفر صالح نیا، زاهد مرادیان،دلیر نصراللهی و شیث امانی، ۵ تن از فعالین کارگری سنندج از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام به نفع تشکل ها و سازمان های مخالف نظام” به دفاع از خود پرداختند.
روز چهارشنبه ۵ مردادماه، این فعالان کارگری طی احضاریه های جداگانه برای اخذ آخرین دفاعیات به شعبه دوم بازپرسی سنندج احضار شده بودند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “طی چند روز اخیر دو بار احضاریه برای آرمین شریفه صادر شده است. او علیرغم بیماری و مصرف داروهای مرتبط با شیمی درمانی در دادسرای سنندج به دفاع از خود پرداخته است.”

لازم به ذکر است روز چهارشنبه ۵ مردادماه نیز، آرمین شریفه فعال کارگری به همراه همسرش هاوژین لطیفی و گلنار قدم خانی معلم ساکن سنندج جهت اخذ آخرین دفاعیان در شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب سنندج حاضر شدند که جلسه بازپرسی آقای شریفه ناتمام مانده بود. همچنین پس از این جلسه خانم قدم خانی، با تودیع وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شده بود.

آرمین شریفه فعال کارگری به همراه همسرش هاوژین لطیفی، صبح روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اطلاعات سپاه، همراه با تفتیش منزل پدر آقای شریفه در سنندج بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی، آزاد شدند. آرمین شریفه پیش از این نیز بارها سابقه بازداشت و احضار داشته است.

به علاوه مظفر صالح نیا، زاهد مرادیان، و شیث امانی دیگر فعالان کارگری نیز پیش از این سابقه احضار و بازداشت توسط نهادهای امنتی را داشته اند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۴ اگوست ۲۰۲۲