قطع اینترنت برای مقابله با اعتراض‌ها؛ ایلنا: مشکلات درمانی ایجاد شده است

در روزهای اخیر و همزمان با قطع اینترنت و ایجاد فیلترینگ گسترده در ایران، رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که این اقدام نهادهای حاکمیتی سبب شده است تا بسیاری از بیمه‌شدگان به ویژه بازنشستگان در دریافت «نسخه الکترونیک» روند درمانی خود «ناتوان» باشند.

یک فعال صنفی بازنشستگان شهر قروه به خبرگزاری «ایلنا» گفت در روزهای گذشته، بازنشستگانی که به کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکان مراجعه کرده‌اند، «عموماً» با این جمله مواجه شده‌اند که «نت قطع است» یا «بسیار ضعیف است» و نمی‌توانستند از «نسخه الکترونیک» استفاده کنند.

محمدعلی براتی می‌گوید بازنشستگانی که نیاز به «داروهای خاص» دارند یا از «بیماری‌های مزمن» رنج می‌برند، در این روزها مجبور شده‌اند هزینه داروها را «آزاد» حساب کنند که «هزینه بسیار سنگینی» است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران با قطع اینترنت در ساعاتی از روز سعی دارند اعتراضات در ایران را مهار کنند. اعتراضات پس از جان‌باختن مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله در هنگام بازداشت در «گشت ارشاد» آغاز و به سراسر ایران کشیده شد. نیروهای امنیتی با استفاده از زور سعی کرده‌اند که اعتراضات را به صورت خشن سرکوب کنند و در این بین ده‌ها نفر از معترضان ایرانی کشته شده‌‌اند.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی،۳ اکتبر ۲۰۲۲