ملیکا قراگوزلو،‌ دانشجوی زندانی به بیمارستان روان‌پزشکی امین‌آباد منتقل شد

این دانشجوی زندانی در حالی که نامه عدم تحمل کیفر دارد به بیمارستان روان‌پزشکی منتنقل شده است و وکیل او مسئولان قضایی و امنیتی را مسئول سلامت موکل‌اش دانسته است.

محمدعلی کامفیروزی،‌ وکیل دادگستری در حساب کاربری خود در توییر، از انتقال ملیکا قراگوزلو،‌ دانشجوی زندانی به بیمارستان روان‌پزشکی امین‌آباد در جنوب تهران خبر داده است.

این وکیل دادگستری مسئولان قضایی و امنیتی را مسئول سلامت ملیکا قراگوزلو دانست.

محمدعلی کامفیروزی نوشته است: «پیشتر چندین روانشناس و روانپزشک، گواهی داده بودند که موکلم امکان تحمل حبس ندارد. با توجه به پیگیری‌های بی‌نتیجه قبلی، مسئولیت بروز هرگونه اتفاقی، با مسئولان قضایی و امنیتی است»

ملیکا قراگوزلو، ۲۲ ساله و دانشجوی روزنامه‌نگاری در دانشگاه علامه طباطبایی، شنبه ۹ مهر بازداشت و به ۳ سال و ۸ ماه زندان و محرومیت اجتماعی محکوم شده است.

ملیکا قراگوزلو پیش‌تر در تاریخ ۲۲ تیرماه سال جاری و پس از انتشار ویدئویی که با از سر برداشتن حجاب، به قانون حجاب اجباری اعتراض کرده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز چهارشنبه ۲ شهریور، با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شده بود.

به همین دلیل وکیل ملیکا قراگوزلو در ادامه توییت خود اشاره کرده که «اخیرا نیز با پرونده‌سازی واهی حراست دانشگاه علامه طباطبایی و اطلاعات، مجددا بازداشت شد.»

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲