اعتراض‌های شبانه در چند شهر از جمله زاهدان و اندیمشک

گزارش‌ها و تصاویر منتشرشده از ایران نشان می‌دهد که سه‌شنبه شب برخی از شهرها از جمله زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و اندیمشک در استان خوزستان شب ناآرامی را پشت سر گذاشتند.

این در حالی است که گزارش‌هایی از اعتصاب شماری از کارکنان و کارگران برخی صنایع و برپایی تجمع‌های اعتراض‌آمیز دانشجویی منتشر شده است. شهر مهر در استان فارس، محله مشیریه تهران و شهرری در جنوب پایتخت از دیگر مناطقی هستند که تصاویر و گزارش‌هایی از برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز شبانه در آنها پخش شده است.

آخرین آمار سازمان هرانا، وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر نشان می‌دهد که تاکنون «۴۳۷ نفر از جمله ۶۱ کودک» طی ده هفته اعتراض در مناطق مختلف ایران کشته شده‌اند.

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌های ایران در روز دوم آذر (۲۳ نوامبر) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

یکی از کمیسرهای اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در جلسه پارلمان اروپا درباره ایران تاکید کرد که این اتحادیه و کشورهای عضو آن همچنان اعتراض‌ها در این کشور را تحت نظر خواهند داشت.

اولیور وارهلی افزود که بروکسل «تمام گزینه‌های ممکن» از جمله اعمال محدودیت‌های بیشتر را مدنظر دارد. وی تاکید کرد که حوزپ بورل در تماس‌های خود با مقامات ایران بر مخالفت با اجرای حکم اعدام اصرار خواهد ورزید.

او همچنین از لزوم دفاع از «حق آزادی بیان» و «حق تجمع مسالمت‌آمیز» ایرانیان سخن گفت.

اولیور وارهلی به نمایندگی از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا درباره ایران شرکت کرده بود.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به گزارش تحقیقی «سی ان ان» درباره اذیت و آزار جنسی معترضان بازداشت‌شده در ایران واکنش نشان داد.

او در صفحه توئیتر خود نوشت که این گزارش اقداماتی «وصف نشدنی» را تشریح کرده است. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه تاکید کرد: «این به ما یادآوری می‌کند که مخاطره برای مردم ایران چیست و اینکه حکومت تا کجا در تلاش بی‌حاصل خود برای ساکت کردن مخالفان پیش خواهد رفت.»

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به گزارش تحقیقی «سی ان ان» استفاده از خشونت جنسی علیه معترضان در ایران را محکوم کرد.

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی، ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲