سید حسن رکوئی حقیقی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد

سید حسن (سپهر) رکوئی حقیقی، شهروند ساکن تهران توسط دادگاه انقلاب این شهر به پنج سال حبس تعزیری و سایر مجازات های تکمیلی محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۴ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید حسن (سپهر) رکوئی حقیقی، شهروند ساکن تهران به حبس و دیگر مجازات های تکمیلی محکوم شد.

دادگاه انقلاب تهران آقای رکوئی حقیقی را از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به تحمل چهار سال حبس و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت، محکوم کرد. همچنین دادگاه به عنوان مجازات تکمیلی این شهروند را به ضبط تلفن همراه و منع فعالیت تبلیغی در فضای مجازی به مدت ۲ سال محکوم کرده است.
در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۴ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

سید حسن (سپهر) رکوئی حقیقی، شهروند ساکن تهران در تاریخ ۳۱ شهریورماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شده بود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳