برگزاری تجمع ایرانیان در شهرهای استرالیا، اروپا، آمریکا و کانادا علیه جمهوری اسلامی

بسیاری از شهرهای جهان از جمله بریزبن استرالیا، مالمو و گوتنبرگ سوئد، کپنهاگ دانمارک، فرانکفورت، کسل و کلن آلمان، بولونیای ایتالیا، واشنگتن دی‌سی، سانفرانسیسکو، سن دیه‌گو و ساکرامنتو آمریکا، تورنتو و ونکوور کانادا روز شنبه هشتم بهمن ماه بار دیگر صحنه تجمع‌ و راهپیمایی هزاران تن از ایرانیان در حمایت از اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی بودند.

جمعی از ایرانیان روز شنبه در واشنگتن دی‌سی با برپایی تجمع مقابل ساختمان کنگره آمریکا، بر ضرورت حمایت جامعه جهانی و همچنین ایالات متحده از اعتراضات مردمی در ایران تاکید کردند.

در ایالت کالیفرنیای آمریکا نیز، ایرانیان با برپایی تجمع‌هایی در شهرهای سانفرانسیسکو، سن دیه‌گو و ساکرامنتو از اعتراضات در ایران علیه جمهوری اسلامی حمایت کرده و با مردم معترض و معترضان بازداشت شده اعلام همبستگی کردند.

در شهر سن‌ دیه‌گو، جمعی از ایرانیان در هنگام راهپیمایی خود یونیفرم‌های مشهور سریال «سرگذشت ندیمه» را بر تن کرده بودند. سریالی برگرفته از اثر مشهور مارگارت اتوود، نویسنده سرشناس کانادایی، که در نگارش آن از وضعیت ایران پس از سال ۱۳۵۷ و از جمله از حجاب اجباری و اقدامات جمهوری اسلامی الهام گرفته شده است.

در شهر تورنتوی کانادا نیز جمعی از ایرانیان روز شنبه با برپایی تجمع بار دیگر بر حمایت از معترضان تاکید کردند. ایرانیان شهر ونکوور در غرب کانادا نیز روز شنبه چون چندین هفته گذشته با برپایی تجمع از اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی حمایت کردند. در این تجمع همچنین حاضران خواهان آزادی فوری معترضان بازداشت شده در ایران شدند.

جمعی از ایرانیان در شهرهای مالمو و گوتنبرگ سوئد نیز روز شنبه با برگزاری تجمع اعتراضی خواهان قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شدند و بر حمایت خود از معترضان به ویژه معترضان زندانی تاکید کردند.

در دانمارک نیز روز شنبه جمعی از ایرانیان با برپایی تجمع در شهر کپنهاگ ضمن حمایت از اعتراضات مردم ایران، خواهان آزادی فوری معترضان بازداشت شده و زندانیان سیاسی شدند. ایرانیان در تجمع کپنهاگ همچنین خواهان قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شدند.

جمعی از ایرانیان نیز با برپایی تجمع‌هایی در چند منطقه شهر فرانکفورت و همچنین شهر کلن آلمان از مقام‌های دولت آلمان خواستند تا از قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا حمایت کند. در این تجمع‌ها، ایرانیان کلن و فرانکفورت بر حمایت و همبستگی خود با اعتراضات مردم ایران علیه جمهوری اسلامی تاکید کردند.

شهر کسل آلمان نیز روز شنبه برای چندمین هفته متوالی شاهد تجمع اعتراضی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی بود. شماری از شرکت کنندگان در این تجمع با چسب زدن بر یکی از چشم‌های خود بر حمایت از جوانان معترضی که در ایران هدف سلاح‌های ساچمه‌زن نیروهای امنیتی قرار گرفته و چشم‌هایشان را از دست داده‌اند، تاکید کردند.

در ایتالیا نیز جمعی از ایرانیان با برپایی تجمعی در شهر بولونیا بر حمایت خود از اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی تاکید کردند. در این تجمع با اجرای هنر اعتراضی بخشی از خشونت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی علیه معترضان را به نمایش در آوردند.

در گرجستان نیز جمعی از ایرانیان شهر تفلیس با برپایی تجمعی ضمن اعلام همبستگی با اعتراضات مردمی در ایران، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و از جمله شعار «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» و «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود» سردادند.

جمعی از ایرانیان استرالیا نیز روز شنبه در شهر بریزبن با برپایی تجمع و در دست داشتن تصاویری از معترضان کشته شده و معترضان بازداشت شده در ایران، ضمن حمایت از اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی با معترضان در ایران اعلام همبستگی کردند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳