برگزاری دستکم دوازده تجمع اعتراضی همزمان با اعتصاب کارگران صنعت نفت در دهلران

تعدادی از خانواده ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام در مقابل ساختمان قوه قضاییه در تهران، جمعی از خانواده های زندانیان در معرض اعدام و گروهی از شهروندان با مطالبه توقف اجرای حکم سه تن از متهمان پرونده موسوم به “خانه اصفهان” در مقابل درب زندان دستگرد اصفهان، جمعی از بازنشستگان مخابرات استان های خوزستان، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان، کردستان، مرکزی و اصفهان، به صورت جداگانه در مقابل ساختمان های مرکزی مخابرات این استان ها و جمعی اعضای تعاونی مسکن منابع طبیعی فارس، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین، گروهی از اهالی موسیقی در مقابل ساختمان خانه موسیقی واقع در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. از سوی دیگر کارگران صنعت نفت پروژه ای IGC در دشت عباس دهلران در بیست‌ و ششمین روز متوالی از فعالیت روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

خانواده های نگران، با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای “اعدام نکنید” و سر دادن شعار، خواستار توقف اجرای حکم اعدام نزدیکانشان شدند.

گفتنی است، طی روزهای اخیر اجرای احکام اعدام در زندان های ایران، روندی افزایشی داشته است. هرانا در گزارشی اعلام کرد که حدفاصل هشت اردیبهشت تا نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری، دستکم پنجاه و هفت زندانی از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر، افساد فی الارض، سب النبی و قتل، در زندان های مختلف کشور اعدام شدند.

تجمع خانواده زندانیان محکوم به اعدام در مقابل زندان دستگرد اصفهان
به گزارش هرانا، شامگاه یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه، جمعی از خانواده های زندانیان در خطر اعدام و گروهی از شهروندان با مطالبه توقف اجرای حکم سه تن از متهمان پرونده موسوم به “خانه اصفهان”، در مقابل درب زندان دستگرد اصفهان دست به تجمع زدند.

لازم به ذکر است، صالح میرهاشمی بلطاقی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی، از متهمان محکوم به اعدام در پرونده موسوم به “خانه اصفهان” هستند که حکم اعدام آنها چندی پیش توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور تایید شد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان مخابرات استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان، کردستان، مرکزی و اصفهان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، به صورت جداگانه در مقابل ساختمان های مرکزی این استان ها دست به تجمع زدند.

این تجمعات در شهرهای اهواز، اراک، اصفهان، سنندج، شهرکرد، خرم آباد، بیرجند و مشهد صورت گرفته است.

این بازنشستگان معترض خواستار “اجرای کامل آیین نامه استخدامی ۸۹/۲۴، پرداخت کامل رفاهیات و دیگر معوقات مزدی و همچنین اجرای کامل بیمه تکمیلی و هزینه های درمان” هستند.

تجمع اعتراضی جمعی از اهالی موسیقی در تهران
به گزارش شورای صنفی دانشجویان کشور، امروز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، جمعی از اهالی موسیقی در حمایت از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در مقابل خانه موسیقی دست به تجمع زدند.

روز شنبه ۲۳ اردیبهشت، نیروهای حراست دانشگاه تهران پس از ورود به دانشکده هنرهای زیبا این دانشگاه، با جمعی از دانشجویان و اساتید موسیقی درگیر شدند. به گفته شوراهای صنفی دانشجویان کشور، در جریان این درگیری شماری از دانشجویان و اساتید مورد ضرب و شتم منجر به جراحت قرار گرفته اند و تعدادی از آلات موسیقی آنها نیز توسط ماموران حراست شکسته شده است.

گفتنی است، جمعی از اهالی موسیقی با نگارش بیانیه ای، برخورد خشونت آمیز ماموران حراست دانشگاه تهران با جمعی از دانشجویان و اساتید موسیقی این دانشگاه را محکوم کردند.

اعتصاب کارگران صنعت نفت IGC در دهلران
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، جمعلی از کارگران شنعت نفت پروژه ای IGC در دشت عباس دهلران در بیست‌ و ششم روز متوالی از فعالیتهای روزانه خود امتناع کرده و اعتضاب کردند.

این کارگران معترض تاکنون حقوق اسفندماه سال گذشته خود را دریافت نکرده اند.

تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن منابع طبیعی فارس
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، جمعی اعضای تعاونی مسکن منابع طبیعی فارس در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم واگذاری زمین هایی که ۲۰ سال قبل از طرف منابع طبیعی واگذار شده ولی شرکت عمران صدرا این واگذاری را لغو نموده، صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۶ می۲۰۲۳