رونمایی از وبسایت «بنیاد جمهوری ایران»

در ماه جولای سال ۲۰۲۰ میلادی، به دنبال فراخوان دکتر منصور فرهنگ شماری از کوشندگان جمهوری‌خواه بر آن شدند تا به منظور زمینه‌سازی نظری و عملی هم‌اندیشی، همکاری و ائتلاف جمهوری‌خواهان، تقویت زیرساخت‌های نظری سیاست‌ورزی دموکراتیک، تبیین، تبلیغ و ترویج مبانی جمهوری‌خواهی و کمک به تدوین برنامه توسعه پایدار ایران، نهاد مناسبی را تاسیس کنند.

هیئت موسس اولیه، ضمن صدها ساعت گفتگو با کارشناسان و نمایندگان احزاب و گروه‌های جمهوری‌خواه، بیش از ۱۵۰ تن از باورمندان به این ایده‌ها را گرد هم آورد. در جلسات مجمع عمومی باورمندان، توافق به عمل آمد که نهاد موردنظر یک بنیاد غیرانتفاعی باشد. برای این بنیاد، نام «بنیاد جمهوری ایران» مورد تفاهم قرار گرفت و برای آن منشوری تدوین و به تصویب مجمع عمومی رسید.

هئت مدیره بنیاد، بر پایه اصولی که در منشور بنیاد قید شده بودند، اساسنامه‌ای تدوین کرد تا علاقه مندان از جمله بتوانند با مطالعه آن، به عضویت بنیاد در آیند. در روند تاسیس بنیاد، هئت مدیره، با تشکیل گروه کار رسانه و برگزاری چند ده جلسه گفتگو، کار خود را در حوزه تقویت گفتمان جمهوریخواهی آغازکرد. نتایج این گفتگو ها از طریق رادیو بجا در اختیار علاقمندان قرار گرفته‌اند.

اینک با رونمایی سایت بنیاد جمهوری ایران، گام دیگری در راستای انجام وظایف تعریف شده بنیاد برداشته می‌شود.

در سایت بنیاد، اساسنامه و منشور بنیاد و نیز همه تولیدات موجود در رادیو «بجا» در دسترس شما قرار دارند.

برای تماس با هئت مدیره، ارائه پیشنهادات و نظرات و آغاز همکاری با بنیاد، آدرس زیر در اختیار شماست:

bonyadjomhouri.supprot@gmail.com
هیت مدیره بنیاد جمهوری ایران
سخنگویان موقت:
دکتر منصور فرهنگ
دکتر بهروز بیات

برگفته ای از سایت ایران امروز،۲۳ ژوئن ۲۰۲۳