بیانیه ۱۴ زندانی سیاسی ؛ سزای سکوت امروز ما، حکم فردای تک تک ماست

صدور حکم بی‌شرمانه‌ی اعدام برای توماج صالحی، هنرمند متعهد و مبارز، آنهم با رویه‌ای رسوا در بیدادگاههای نظام یکبار دیگر ماهیت ضد بشری و عمق تباهی این حکومت را افشا کرد.

ادامه ◄

شورای بازنشستگان ایران: جمهوری اسلامی علیه زنان ، زندگی و آزادی اعلان جنگ کرده است

شورای بازنشستگان ایران روز پنجشنبه ۳۰ فروردین در بیانیه‌ای با انتقاد از تشدید برخورد نیروهای حکومتی با دختران و زنان مخالف حجاب اجباری نوشت که این «جنگ علیه زنان، اعلان جنگ علیه زندگی و آزادی است.»

ادامه ◄

بیانیه شماره پنج «جمهوریخواهان حامی شاهزاده رضا پهلوی»: جمهوری اسلامی در آستانه سقوط است؛ وظیفه خود را دریابیم

اسرائیل‌ستیزی و رسالت نابودی اسرائیل یکی از پروژه‌های ذهن متوهم رهبران رژیم است که بلافاصله پس از فاجعه ۵۷ آغاز شد. رژیم با صرف هزینه‌های بسیار سنگین از جیب ملت ایران، گروه‌های مختلف تروریستی مانند حزب‌الله و حماس را ایجاد کرد و به حمایت و پشتیبانی لجستیکی از گروه‌هایی چون حشدالشعبی در عراق و حوثی‌های یمن پرداخت

ادامه ◄

شاهزاده رضا پهلوی به خامنه ای هشدار داد که دست از حماقت بردارد.

شاهزاده رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایران، در پیامی به علی خامنه‌ای هشدار داد که «دست از حماقت بردارد و با سیاست‌های توسعه‌طلبانه و البته خیانت‌کارانه‌اش ایران را به ورطه جنگ نکشاند».

ادامه ◄

بیانیه بیش از هشتاد سازمان حقوق بشری: یک نهاد سازمان ملل نباید شریک اعدام‌های مواد مخدر باشد

سازمان حقوق بشر ایران همراه با هشتادویک سازمان و نهاد ایرانی و بین‌المللی مدافع حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای، خواستار آن شدند که ادامه‌ی همکاری «دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد» (UNODC) با جمهوری اسلامی ایران به توقف اعدام‌های مربوط به مواد مخدر مشروط شود.

ادامه ◄

نامه اسماعیل نوری علا ـ متن اعلام و دعوت برای ایجاد آلترناتیوی سکولار دموکرات با محوریت شاهزاده رضا پهلوی

در ماه‌های اخیر شاهزاده به صراحت از یکسو خواستار «ائتلاف مشتاقان» شده و از سوی دیگر شرایط عضویت در این ائتلاف را پذیرش سه اصل «سکولار دموکراسی، تمامیت ارضی و مبتنی بودن قانون اساسی به مفاد اعلامیه جهان گستر حقوق بشر» اعلام داشته و همچنین پذیرفته‌اند که محور و حامی چنین ائتلافی باشند.

ادامه ◄

بیانیه «حزب ایران نوین»: جایی که ایستاده‌اید به ایران یاری می‌رساند یا به نابودی آن؟

رژیم اسلامی و حامیان آگاه و ناآگاه آن ایران را به سوی یک بحران تمدنی پیش می‌برند؛ بحرانی که موجودیت کشور- ملت ایران را در معرض خطر قرار داده است.

ادامه ◄

واکنش شماری از کارگران هفت تپه به انتخابات ۱۱ اسفند: در حمام خون و بازی جنایت شرکت نمی‌کنیم

شماری از کارگران نیشکر هفت‌تپه در بیانیه ای، انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند، را «بازی به نفع جنایت و خون» نامیدند و گفتند: «در این حمام خون و بازی جنایت شرکت نمی کنیم.»

ادامه ◄

تحریم انتخابات توسط چندین تشکل‌ دانشجویی: رفتار مردم به معنای «نه» به جمهوری اسلامی است

شماری از تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه های ایران در بیانیه‌ مشترکی، انتخابات ۱۱ اسفند را تحریم و اعلام کردند که «رای ما سرنگونی جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی است و مردم را به سرعت بخشیدن به پروسه سرنگونی فرامی‌خوانیم.»

ادامه ◄

بیانیه‌ی تحلیلی بیش از ۳۰۰ نفر از فعّالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مبنی بر عدم شرکت در انتخابات!

دوازدهمین دوره‌‌ی انتخابات مجلس در شرایطی برگزار می‌شود که موقعیت و مقامِ نیمه‌جانِ نهادِ انتخابات در قیاس با مراحل قبل، وضع اَسف‌بارتری یافته‌است

ادامه ◄

شاهزاده رضا پهلوی: جمهوری اسلامی در سال ۵۷ ملت بزرگ ایران را به گروگان گرفت

شاهزاده رضا پهلوی، روز یکشنبه ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه)، با انتشار پیامی ویدیویی که به مناسبت تجمع «نه به جمهوری اسلامی»‌ ایرانیان و شهروندان اسرائیلی و اوکراینی در مقابل ساختمان نخست‌وزیری بریتانیا در لندن، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد گفت: «اکنون زمان اتحاد پشت مردم صلح‌جوی ایران است.»

ادامه ◄

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران: “نه به اعدام”

در طول تاریخ تنها یک پدیده تغییر نکرده و آن هم خود تغییر بوده است نیک می‌دانیم تغییر اراده مردم می‌باشد. هر جامعه و سیستمی اراده‌ای برای تغییر نداشته باشد محکوم به نیستی خواهد بود.

ادامه ◄

نامه ۲۵ سازمان حقوق بشری به ندا النشیف

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲- کمپین حقوق بشر ایران و ۲۵ سازمان‌ بین‌المللی حقوق بشر دیگر، در نامه‌ای سرگشاده از ندا النشیف، معاون کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستند تا سفر خود را به ایران که برای تاریخ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲برنامه‌ریزی شده، به تعویق بیندازد.

ادامه ◄

‏بیانیه اعلام موجودیت جمعیت جمهوریخواهان حامی شاهزاده رضا پهلوی

ما اعضای این جمعیت معتقدیم که این مهم، در قالب سیستم حکومتی جمهوری به دست می‌آید، اما ما پیش از جمهوریخواه بودن، میهن‌دوست، آزادیخواه و طرفدار سکولاردموکراسی و خواهان نجات ایران از چنگ رژیم جمهوری اسلامی هستیم.

ادامه ◄

بیانیه کانون نویسندگان علیه اعدام: اعدام‌ها شکست سیاسی حاکمان را نمی‌پوشاند

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای خواهان لغو حکم اعدام رضا رسایی، مجاهد کورکور، محسن مظلوم، محمد فرامرزی، پژمان فاتحی، وفا آذربار و دیگر احکام اعدام شد و آزادی تمام کسانی را طلب کرد که به‌سبب فعالیت سیاسی یا ابراز نظر و عقیده‌ی خود زندانی شده‌اند.

ادامه ◄