شکست خانگی پرسپولیس مقابل النصر عربستان

پرسپولیس ایران در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا و در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی با دو گل مغلوب النصر عربستان شد.

پس از شکایت فدراسیون فوتبال هندوستان از پست ”توهین‌آمیز” در اینستاگرام پرسپولیس، کنفدراسیون آسیا این تیم را به بازی بدون تماشاگر در اولین رقابت خانگی محکوم کرد.

در این مسابقه، سکوهای تخریب شده ورزشگاه آزادی را با پارچه‌های قرمز پوشانده بودند. علاوه بر سکوها، چمن ورزشگاه هم شرایط مساعدی ندارد و اعتراض بازیکنان النصر را در پی داشت.

خبرگزاری مهر با اشاره به زردی چمن نوشته: «مسئولان ورزشگاه از دریاچه آزادی به زمین آب داده‌اند که باعث آفت‌‌زدگی، رشد علف‌های هرز و قارچ در زمین شده».

در چنین زمینی، ترابی فقط پنج دقیقه بازی کرد و بدون هیچ برخودی با پیچیدگی پا دچار مصدومیت شد تا با برانکارد زمین را ترک کند و در هشتمین دقیقه تعویض شود. مشکلات پرسپولیس در دقیقه ۵۲ با دومین کارت زرد سرلک و اخراج او دو چندان شد.

نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. ضربه سر رونالدو جدی‌ترین فرصت این نیمه برای النصر بود که بیرانوند مهار کرد. برای پرسپولیس هم زاهدی در موقعیتی ایده‌آل، نه خودش به سمت چارچوب ضربه زد و نه پاس دقیقی به همبازیانش داد.

در دقیقه ۶۲ قفل دروازه پرسپولیس شکست. مارسلو بروزوویچ پایه گذار گل بود. شوت عبدالرحمان غریب پس از برخورد به نعمتی و اسماعیلی‌فر به تور رسید.

۱۰ دقیقه بعد محمد قاسم با شوتزنی از زاویه بسته، گل دوم را زد تا خیال لوئیز کاسترو را از پیروزی شاگردانش آسوده کند.

به این ترتیب کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، اوتاویو، لاپورته و بروزوویچ ستارگان بین‌المللی النصر در اولین حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا موفق به گلزنی نشدند اما با سه امتیاز، تهران را به مقصد ریاض ترک کردند.

درخواست پیراهن رونالدو از سوی زاهدی و پاسخ رد ستاره پرتغالی، در شبکه‌های اجتماعی انتقاد گسترده هواداران پرسپولیس را از مهاجم تیم‌شان در پی داشت که از نمایش او نیز در فصل جاری ناراضی‌اند.

علیرضا بیرانوند، علی نعمتی(سروش رفیعی) مسعود ریگی، حسین کنعانی‌، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی ترابی (شهاب زاهدی و سپس یاسین سلمانی) میلاد سرلک، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، سعید صادقی(سینا اسدبیگی) و محمد عمری(امید عالیشاه) بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

پرسپولیس در شش ماه گذشته نباخته بود. آخرین شکست این تیم، بازی برگشت فصل قبل مقابل سپاهان بود که یک بر صفر در ورزشگاه آزادی مغلوب شدند.

علی پروین و امیر قلعه‌نویی سرمربیان اسبق و فعلی تیم ملی ایران هم در ورزشگاه حاضر بودند. پروین درباره نتیجه بازی به خبرگزاری ایسنا گفت: «پرسپولیس ترسو بازی کرد. حتی اگر با نفرات کامل بازی می‌کردند هم نمی‌بردند.»

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس هم در نشست خبری گفت: «مصدومیت ترابی در دقیقه ۵ تاثیر زیادی در بازی داشت. نتوانستیم نتیجه بگیریم. مهم این است که بتوانیم ریکاوری خوبی داشته باشیم و برای بازی بعد آماده شویم.»

در دیگر بازی از گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا، استقلال تاجیکستان در دوشنبه نتیجه‌ای جالب توجه را به دست آورد و تیم پر ستاره الدحیل قطر را با تساوی بدون گل متوقف کرد.

روز دوشنبه و از گروه سوم، سپاهان ایران در اربیل مقابل نیروی هوایی عراق به تساوی ۲-۲ رسید.

نساجی ایران هم در زمین بمبئی هندوستان به برتری ۲-۰ رسید تا تنها تیم پیروز ایرانی در هفته اول باشد. الهلال عربستان در همین گروه با وجود ستارگانی چون نیمار، مقابل نوبهار ازبکستان به تساوی ۱-۱ رضایت داد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳