محمد مرادی کیاپی به شش سال حبس و ممنوع الخروجی محکوم شد

حکم شش سال حبس و ممنوعیت خروج از کشور محمد مرادی کیاپی، شهروند ساکن ساری، توسط دادگاه تجدیدنظر استان مازندران عینا تایید شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مازندران صادر شده، آقای مرادی کیاپی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی مجدد علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق فعالیت در فضای مجازی (اینستاگرام)” به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به پنج سال حبس تعزیری و ضبط تجهیزات فنی-مخابراتی و سیم کارت های متعلق به او به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران محکوم شد. همچنین وی از بابت مجازات تکمیلی به دو سال منع خروج از کشور محکوم شده است.
با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

پیشتر این شهروند توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساری به شش سال حبس تعزیری و مجازات های تکمیلی محکوم شده بود.

پیشتر زمان و شعبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای مرادی کیاپی تعیین شده و در تاریخ پانزدهم مرداد، جلسه دادگاه رسیدگی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساری برگزار شد.

محمد مرادی کیاپی، شهروند ساکن ساری، پیشتر در تاریخ چهارم تیرماه سال جاری توسط ماموران اطلاعات سپاه این شهر بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی واقع در روستای تیرکلا منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ بیستم تیرماه با تودیع وثیقه سیصد میلیون تومانی از زندان تیرکلا ساری آزاد شد.

محمد مرادی کیاپی پیشتر نیز در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ سابقه بازداشت را داشته است. وی نهایتا پس از گذشت حدودا سی روز از زمان دستگیری، مشمول بخشنامه «عفو» شده و آزاد شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳