حال‌وش: ۵۰۰ معترض زاهدانی از جمله‌ دهها شهروند زخمی بازداشت شدند

خبرگزاری حال‌وش از سرکوب گسترده اعتراضات شهروندان زاهدانی در روز جمعه ۲۸ مهر خبر داده و شمار بازداشت شدگان اعتراضات امروز را تا ۵۰۰ نفر گزارش کرده است.

به نوشته حال‌وش، بدنبال تجمع اعتراضی مردم زاهدان مامورین نظامی و لباس شخصی به سمت مردم در حوالی مسجد مکی یورش برده و بیش از ۵۰۰ تن از جمله کودکان زیر هیجده سال را با خشونت و ضرب و شتم بازداشت کردند که ده ها نفر از مجروحین نیز در بین بازداشت شدگان قرار دارند.

این خبرگزاری حقوق بشری نوشته شهروندان پس از بازداشت با اتوبوس‌هایی که از پیش آماده بودند به داخل ورزشگاه مجاور مصلی منتقل شده و از آنجا به وسیله خودروهای ون به بازداشتگاه های نهادهای امنیتی برده شدند.

همزمان ویدیوهای متعددی نیز از سوی رسانه‌های بلوچ منتشر شده که یورش نیروهای حکومتی به سوی نمازگزاران زاهدانی و ضرب و شتم معترضان را نشان می‌دهد.

انتشار ویدیویی نیز از زخمی شدن یک کودک بلوچ در تظاهرات امروز با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده و شهروندان به طعنه اشاره کرده‌اند که این کودک نه در غزه بلکه در زاهدان مجروح شده است.

در تصاویر منتشرشده از زاهدان معترضان همچنین شعارهای «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» و «از زاهدان تا غزه، کل دنیا می‌لرزه» سر می‌دهند.

اینترنت شهر زاهدان نیز با اختلال شدید مواجه شده و بر اساس گزارش‌ها ارتباط شهروندان با دشواری انجام می شود.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳