بیانیه حزب سکولار دموکرات ایرانیان پيرامون بدرفتاری پليس کشورهای اروپائی با مخالفان حکومت اسلامی


هموطنان عزيز،
نمونهء رفتار زنندهء پليس کشور سوئد با تظاهر کنندگانی که برای مخالفت با سفر جواد ظريف، نمايندهء حکومت غاصب اسلامی مسلط بر ايران، گرد آمده بودند يکبار ديگر نشان داده است که اپوزيسيون برانداز اين حکومت در خارج کشور، بدون داشتن نهادی منسجم و مرکزی که معرف تلاش آنان برای آزادسازی ايران از شر حکومت اسلامی و استقرار يک حکومت مبتنی بر دموکراسی و سکولاريسم باشد، حکم جمعيتی پراکنده و سرگردان را خواهد داشت که کشورهائی که هنوز روابط خود را با اين رژيم خون آشام حفظ کرده‌اند قادرند به هر بهانه‌ای آنان را سرکوب کرده و هرگونه نسبتی را به آنان اطلاق کنند.
ما يقين داريم که ساختن چنين نهادی تنها از جانب نيروهائی بر می‌آیند که می‌توانند با جلب پشتيبانی چهره‌های موجه سياسی و اعتماد ملت ايران در اين راستا اقدام کنند و نه مخالفان سکولاريسم و دموکراسی، در هر لباسی که باشند.
حوادث اخير، همهء ايرانيان خارج کشور را به لحظهء تصميم‌گيری در مورد نقش خود در ساختن ايران آزاد و آباد فردا فرا خوانده است. شما، با تکيه بر نهادی که نمايندگی بيشترين ايرانيان سکولار دموکرات را داشته باشد قادر خواهيد بود از سد ممانعت‌ها و سرکوب‌های دوستان حکومت اسلامی گذشته و ارادهء خود را بر رهبران اين کشورها تحميل کنيد.
مهم تصميم‌گيری، گزينش سازمان مورد علاقه و پيوستن به آن، چه بعنوان عضو و چه در قامت هوادار است. اگر اين روند ضروری هرچه زودتر اجرائی شود خواهيم ديد که کدام آلترناتيو سياسی از جانب ايرانيان مبارز مأموريت می‌یابد تا صدای رسای آنان در مخالفت با حکومت اسلامی و تحميل تغيير رفتار کشورهائی باشد که با اين حکومت روابط دوستانه دارند.
ما، در حزب سکولار دموکرات ايرانيان، به پيدايش و برآیش جبهه‌ای ائتلافی از احزاب و سازمان‌های دموکراتيک و سکولاری رأی می‌دهيم که از يکسو پشتيبانی شاهزاده رضا پهلوی را، بعنوان سرمايه‌ای ملی برای رساندن ايران‌مان به يک حکومت مبتنی بر حاکميت ملی (چه جمهوری و چه پادشاهی – هر دو نمادين)، با خود داشته، و از سوی ديگر، بطور مشخص برنامه‌های خود را برای رساندن کشور به يک حکومت غير مذهبی – غير ايدئولوژيک و براندازندهء تبعيض‌های گوناگون عارض در کشورمان اعلام بدارد.
بيائيد، گوش بزنگ اقدامات جاری در اردوگاه سکولار دموکراسی ايران بوده و با هم و مشتاقانه در راه ايجاد چنان آلترناتيوی گام برداريم.
شورای مرکزی حزب سکولار دموکرات ايرانيان
اول شهريور ماه ۱۳۹۸