ده روز پس از تایید حکم؛ میلاد زهره‌وند در زندان همدان اعدام شد

سحرگاه روز پنجشنبه دوم آذرماه، حکم اعدام میلاد زهره‌ وند، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در زندان همدان به اجرا درآمد. آقای زهره وند متهم به قتل علی نظری، مامور اطلاعات سپاه پاسداران در ملایر بود.

یکی از نزدیکان خانواده زهزه وند در گفتگو با هرانا ضمن تایید اجرای حکم به این خبرگزاری گفت “اجرای حکم اعدام میلاد، بدون اطلاع نزدیکان او و در حالی که فقط حدود ۱۰ روز از تایید حکم او در دیوان عالی کشور می گذشت، در زندان همدان صورت گرفت.”
تا زمان تنظیم این گزارش پیکر آقای زهزه وند به خانواده اش تحویل داده نشده است.

آقای زهره‌ وند، حدودا ۲۰ ساله، اهل شهرستان ملایر و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، پیشتر به قتل علی نظری، مامور اطلاعات سپاه پاسداران در ملایر متهم شده بود.

در آبان ماه ۱۴۰۱، روابط عمومی سپاه همدان طی اطلاعیه ای تعداد متهمان این پرونده را ۹ تن اعلام کرد. آن زمان در این اطلاعیه با اشاره به اینکه “علی نظری در ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه ۴ آبان ماه، حین عملیات تعقیب و گریز جان باخته، آمده بود: “از میان متهمان پنج نفر بازداشت شده و چهار تن دیگر نیز شناسایی و در شرف بازداشت هستند.”

اوایل تیر ماه سال جاری رئیس کل دادگستری همدان، ضمن تایید صدور حکم اعدام برای میلاد زهره وند از ارسال پرونده او به دیوان عالی کشور خبر داد، حدود ده روز پیش، مرکز رسانه قوه قضاییه از تایید حکم اعدام آقای زهره وند در دیوان عالی کشور خبر داده بود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳