دو کولبر با تیراندازی نیروهای مرزبانی ایران در مناطق مرزی پیرانشهر و نوسود کشته شدند

در ادامه تیراندازی به سمت کولبران در مناطق مرزی کردستان، پنج‌شنبه ۲۴ اسفند، کولبر اهل پاوه که پیشتر با تیراندازی نیروهای مرزبانی در مناطق مرزی نوسود زخمی شده بود در اثر شدت جراحات در بیمارستان طالقانی کرمانشاه جان باخت. هویت این کولبر، عطا حسینی، ۳۲ ساله، پدر یک فرزند و اهل روستای «بلبزان» شهرستان پاوه اعلام شده است.

عطا حسینی ۱۶ اسفند در مناطق مرزی نوسود با تیراندازی نیروهای مرزبانی ایران به شدت مجروح و دچار مرگ مغزی شده بود. هم‌چنین بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۲۳ اسفند، پیکر یک کولبر اهل پیرانشهر به نام محمد گنجە که در نتیجه تیراندازی نیروهای مرزبانی ایران در منطقه مرزی «پتکی» پیرانشهر کشته شده بود، پس از دو روز توسط مردم پیدا شد.

بر پایه این گزارش، این کولبر که ۳۵ سال داشت و پدر یک فرزند بود، روز دوشنبه ۲۱ اسفند در حین کولبری مفقود شده بود و نیروهای مرزبانی پس از کشتن این کولبر پیکر او را رها کرده‌ بودند. سال گذشته میلادی، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی، سقوط از ارتفاع، رفتن روی مین، ریزش بهمن، سرمازدگی و … مجموعاً ۳۲ کولبر کشته و ۲۶۷ تن زخمی شدند. در میان این ۲۹۹ کولبر کشته و مجروح‌شده، ۳۰ تن کودک بودند. ۲۶۱ تن از این ۲۹۹ تن هدف گلوله نیروهای نظامی قرار گرفتند.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۱۶ مارس۲۰۲۴