مخالفت قوه قضائیه با درخواست آزادی توماج صالحی

مقامات قضائی با درخواست وکیل «توماج صالحی» مبنی بر «فک و تخفیف قرار تامین بازداشت موقت» این خوانندهٔ معترض مخالفت کرده‌اند.

حساب کاربری منسوب به توماج صالحی در شبکهٔ اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که در ابلاغیهٔ صادر شده یکی از دلایل مخالفت با این درخواست اتهام «افساد فی‌الارض» در کیفرخواست او است که مجازات آن «سلب حیات»، به معنای اعدام، است.

بر اساس این پست در ابلاغیه همچنین اعلام شده که آزادی این زندانی سیاسی «مخل نظم عمومی» است.

همچنین «بیم از تبانی او با سایر مرتبطین»، «لزوم دسترسی آسان» به آقای صالحی و «جلوگیری از فرار»‌ این خوانندهٔ معترض از دیگر دلایل مخالفت مقامات مسئول با آزادی توماج صالحی است.

صفحهٔ‌ آقای صالحی در ادامه اعلام کرده در حالی این دلایل عنوان شده که سال گذشته او از اتهام «افساد فی‌الارض» تبرئه شده است.

توماج صالحی، رَپِر زندانی، ۲۷ آبان ۱۴۰۲ «پس از تحمل ۲۵۲ روز زندان انفرادی، و مجموعاً یک سال و ۲۱ روز حبس» به قید وثیقه آزاد شد اما تنها ۱۲ روز بعد و پس از انتشار ویدئویی که در آن شکنجه‌ شدنش در زندان را شرح می‌داد، با «ضرب‌وشتم» بازداشت شد.

وکیل او اواخر بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که حکم یک سال حبس این خوانندهٔ معترض از سوی دادگاه تجدید نظر اصفهان تأیید شده است.

برگرفته ای از سایت ایران وایر، ۲۷ مارس ۲۰۲۴