بیانیه شماره پنج «جمهوریخواهان حامی شاهزاده رضا پهلوی»: جمهوری اسلامی در آستانه سقوط است؛ وظیفه خود را دریابیم

اسرائیل‌ستیزی و رسالت نابودی اسرائیل یکی از پروژه‌های ذهن متوهم رهبران رژیم است که بلافاصله پس از فاجعه ۵۷ آغاز شد. رژیم با صرف هزینه‌های بسیار سنگین از جیب ملت ایران، گروه‌های مختلف تروریستی مانند حزب‌الله و حماس را ایجاد کرد و به حمایت و پشتیبانی لجستیکی از گروه‌هایی چون حشدالشعبی در عراق و حوثی‌های یمن پرداخت، و در عین حال با تمام توان برای دستیابی به سلاح اتمی تلاش کرد. هزینه‌های سنگین این پروژه‌ها نابودی اقتصاد از پیش تضعیف شده ایران را در پی داشت.

خیزش‌های سالیان اخیر و آبان خونین ۹۸، کشته شدن سرکرده تروریست‌های رژیم قاسم سلیمانی توسط آمریکا، حذف حساب شده چهره‌های تروریستی رژیم توسط اسراییل، سقوط پول ملی، تورم افسارگسیخته ، گسترش فقر و فساد دولتی، افزایش نارضایتی مردم و آغاز جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی، مرد، میهن، آبادی، همگی دست در دست هم دادند تا گفتمان براندازی، گفتمان مسلط سپهر سیاسی ایران و گفتمان مشترک ما ایرانیان شود.

هنگامی‌ که اخبار رسانه‌های بین‌المللی بر روی انقلاب ملی ایرانیان متمرکز بود، رژیم برای برهم زدن طرح صلح اعراب و اسراییل و انحراف افکار عمومی جهان از انقلاب ملی ایران، حمله هفت اکتبر حماس به اسرائیل را بدون در نظر گرفتن عواقب آن به اجرا گذاشت. البته اسرائیل برای دفاع از خود و ریشه‌کن نمودن تروریست‌های حماس به غزه حمله کرد، مسلمانان جهان از لندن تا نیویورک بر علیه اسرائیل تظاهرات گسترده ای به راه انداختند ولی در این میان ملت بزرگ ایران در کنار اسراییل ایستاده و با هشتگ IraniansStandWithIsrael نشان دادند که هر دو ملت دشمن مشترکی دارند و منفعت مشترک ملت ایران و ملت اسراییل در ریشه‌کن شدن رژیم تروریستی و اشغالگر جمهوری اسلامی است. این‌بار پس از حذف تروریست‌های سپاه در مقر تروریستی سپاه در دمشق خامنه‌ای برای حفظ آبرو و اقتدار نداشته خویش مجبور شود که مرحله نهایی توسعه طلبی خود را با حمله به کشور اسراییل اجرایی کند. خامنه‌ای علیرغم اینکه خوب می داند که عواقب حمله به کشور اسراییل میتواند به نابودی رژیمش منتهی شود، اما می‌دانست که بی عملی‌اش، باعث ریزش سهمگین طرفداران رژیم می‌گردد.

حمله رژیم جمهوری اسلامی به کشور و ملت اسرائیل شرایط را به نفع اسراییل و در صورت هوشمندی مخالفین رژیم جمهوری اسلامی به نفع انقلاب ملی ملت ایران تغییر خواهد داد. از حالا ایالات متحده آمریکا و متعاقباً اعضای ناتو و کشورهای اروپایی در رابطه با حمله رژیم به اسرائیل خط و نشان کشیدن‌ها برای رژیم سرکوبگر و آدمکش خامنه‌ای ضحاک را عملی خواهند نمود.

شاهزاده رضا پهلوی به تازگی در مصاحبه‌ای با نیویورک پست به پیمان کوروش بین ایران و اسرائیل اشاره داشت و این در حالی‌ست که رژیم جمهوری اسلامی در پی جنگ با اسراییل خود را در وضعیت باخت باخت قرار داده است.

وضعیت کنونی بی شک میتواند فرصت مناسبی برای ملت ایران باشد. رژیم پس از آخرین نمایش مضحک انتخاباتی و دهن کجی اکثریت مردم به مسائل غزه و کشیدن دامان خود به جنگ با اسراییل، در ضعیف ترین شرایط از آغاز پیدایش خود تا کنون قرار گرفته است.

این فرصت طلایی بستر بازگشت اعتراضات خیابانی و شروع اعتصابات گسترده سراسری را فراهم می‌آورد.

نقش شاهزاده رضا پهلوی به عنوان رهبر انقلاب ملی ایرانیان برای اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران واضح و روشن است. نقشه راه از روز سقوط رژیم و تشکیل دولت گذار پیش روی ماست.

اینکه اپوزیسیون وامانده از اتحاد هنوز می‌خواهد شاهزاده رضا پهلوی را نه رهبر انقلاب ملی بلکه «پرچمدار تغییر» نامگذاری کند یا جایگاه او را در حد «پدری کردن» خلاصه کند، بحث‌های بی‌نتیجه و بی‌پایان جمهوریخواهی و مشروطه‌خواهی را تا ابد ادامه دهد، بر شکل و فرم پرچم جار و جنجال به راه بیاندازد و یا با جدایی‌طلبان آشکار و پنهان بر سر تمامیت ارضی کشور مذاکره کند، مشکل ملت ایران نیست، زیرا اصولاً مدت‌هاست که مردم ایران از این بحث‌ها گذشته‌اند.

از نظر نسل جوان و آزادیخواه ایران اینها مشغولیات اپوزیسیون کلاسیکی است که در چنبره گذشته گرفتار است. اپوزیسیون واقعی در ایران، با شعارهای چون زن زندگی آزادی، مرد میهن آبادی، از کردستان تا تهران جانم فدای ایران، رضا شاه روحت شاد، توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه، مانیفست انقلاب ملی خویش را به جهانیان ارائه کرده‌اند. در عین حالیکه اپوزیسیون کلاسیک خارج از کشور قادر نیست در بین خود به توافق دست یابد، شاهزاده رضا پهلوی با گفتمان دموکراتیک و متکثر خود، امید انقلاب ملی در داخل و خارج از میهن اشغالی ما ایران است. ملت ایران یکصدا و متحد در حمایت از فراخوان شاهزاده در تحریم سیرک انتخابات، بزرگترین نافرمانی مدنی در طول تاریخ ۴۵ ساله رژیم را برای ساقط کردن رژیم به نمایش گذاشت.

حکومت جمهوری اسلامی به پایان خود نزدیک شده است و زمان انتخاب مدتهاست که فرا رسیده است و شاهزاده رضا پهلوی با پیام دیروز خود به درستی اعلام کرد که «جنگ خامنه‌ای، جنگ ایران و ملت ایران نیست».

در این جنگی که خامنه‌ای ضحاک و رژیم جمهوری اسلامی با ثروت ایران و ایرانی بر علیه کشور و ملت اسراییل به راه انداخته است، ما ملت ایران اشغالی درست در همان نقطه‌ای هستیم که فرانسه اشغال شده در چنگ نازی‌ها قرار گرفته بود و در چنان شرایطی، وطن‌پرستان فرانسوی از چپ تا راست به رهبری ژنرال دوگل فرانسوی در کنار جهان آزاد ایستادند و با دولت ویشی خط‌کشی کردند و با کمک جهان آزاد با اشغالگران کشور خود جنگیدند. مشابه همان اقدام را، بخشی از نظامیان مخالف هیتلر در ارتش آلمان با صف‌کشی برابر نیروی اس‌اس انجام دادند و قیام والکری با شعار «زنده‌باد آلمان» صورت گرفت تا نقطه پایانی شود بر جنگ هیتلر با جهان آزاد و اسارت آلمان در دست نازی‌ها.

فراخوان شاهزاده رضا پهلوی برای نجات ایران از چنگ خامنه‌ای و برقراری صلح با اسراییل و منطقه و جهان، فرصت گرانبهایی برای نظامیان وطن‌دوست ایران است تا در کنار انقلاب ملی ملت ایران بایستند و از جان‌های شیفته و مقدس مبارزین انقلاب ملی ملت ایران در بازپسگیری میهن از چنگ خامنه‌ای حفاظت کنند.

جاوید باد ایران

برگرفته ای از سایت کیهان لندن، ۱۴ آپریل ۲۰۲۴