وزیر دفاع آمریکا: جمهوری اسلامی باید کارایی تسلیحاتی خود را مورد تردید جدی قرار دهد

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده روز جمعه به خبرنگاران گفت که جمهوری اسلامی باید کارآمدی سامانه‌های تسلیحاتی خود را ـ پس از حمله نافرجامش به اسرائیل در اوایل ماه جاری ـ مورد تردید جدی قرار دهد.

به گزارش تایمز اسرائیل، لوید آستین خاطرنشان کرد: «امیدواریم که آن‌ها با اعتماد به نفس بیش از حد به این وضعیت نگاه نکنند، که می‌توانند بدون عواقب عمل کنند، زیرا اسرائیل نشان داد که توانایی قابل توجهی برای محافظت از خود دارد.»

در حمله هوایی ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ اسرائیل به محوطه کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق، هفت تن از افسران بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله دو فرمانده ارشد این نیرو، کشته شدند. اسرائیل مسئولیت این حمله را نه تأیید و نه رد کرد.

جمهوری اسلامی در حمله مستقیم بی‌سابقه‌ای به خاک اسرائیل در روز ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ پاسخ داد. منابع آگاه می‌گویند که این موضوع، اسرائیل را بر آن داشت تا در ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ به خاک ایران حمله کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در یک گزارش تحقیقی، با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، تایید کرد که پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران در جریان حمله اخیر منتسب به اسرائیل در اصفهان مورد اصابت قرار گرفته است.

آمریکا و متحدانش همچنین پس از حمله موشکی و پهپادی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ جمهوری اسلامی به اسرائیل، ضمن اعلام حمایت قاطع از اسرائیل، تحریم‌های تازه‌ای به‌ویژه علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی حکومت ایران وضع کرده‌اند.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۲۷ آپریل ۲۰۲۴