دستکم یازده تجمع اعتراضی برگزار شد

چهارشنبه سوم مردادماه، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره شاغل در منطقه عملیاتی بهرگان، شماری از نیروی‌های شرکت مخابرات منطقه آذربایجان شرقی در تبریز، جمعی از شهروندان جویای کار در مقابل مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، جمعی از مالباختگان مجتمع تجاری تفریحی گلباران در دزفول، گروهی از متقاضیان مسکن ملی و جمعی از اعضای مجتمع فن‌آوران در شهرکرد، شماری از کارگران شرکت ذوب آهن ششدار در ایلام، جمعی از تراکتورداران در کهنوج، گروهی از کارکنان و بهورزان مراکز بهداشتی درمانی در رفسنجان و گروهی از نیروهای نهضت سواد آموزی در تهران برای سومین روز متوالی با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این کارکنان معترض خواستار “حذف مدیران نالایق، ناعادلانه بودن سقف‌ حقوق، اصلاح کف‌ حقوق برای کارکنان جدید، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی و پرداخت کامل سنوات، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی نفت”‌ هستند.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت فلات قاره در منطقه عملیاتی بهرگان
به گزارش هرانا، امروز چهارشنبه سوم مردادماه، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره شاغل در منطقه عملیاتی بهرگان سکوی بهرگانسر، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود تجمع کردند.

“حذف مدیران نالایق، ناعادلانه بودن سقف‌ حقوق، اصلاح کف‌ حقوق برای کارکنان جدید، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی و پرداخت کامل سنوات، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی نفت”‌ از جمله مطالبات کارگران معترض به شمار می آید.

تجمع کارکنان شرکت مخابرات در تبریز
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه سوم مردادماه و روز سه شنبه دوم مردادماه، شماری از نیروی‌های شرکت مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، تحت قرارداد شرکت اقماری شسکام در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان این سازمان در تبریز، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارکنان در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی، عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما، نارضایتی از بیمه تکمیلی، حقوق‌های پایین، عدم تغییر گروه‌های شغلی، عدم واریز مزایا به صورت مستمر، عدم اجرای قانون رتبه‌‎بندی و طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس طرح کارفرما، عدم پرداخت معوقات پایان کار (سنوات ۲ سال گذشته) و مانده مرخصی و غیره، عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی، عدم پرداخت حق لباس برای تعدادی از نیروها صورت گرفته است.

تجمع شهروندان جویای کار در مقابل مجتمع کشت و صنعت هفت تپه
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه سوم مردادماه، جمعی از شهروندان جویای کار در مقابل مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، تجمع کرده و خواستار اشتغال جوانان بومی شدند.

این شهروندان معترض که بسیاری از آنها کارهای تخصصی پروژه ای انجام داده اند، خواستار اشتغال در شرکت هفت تپه هستند.

تجمع نیروهای نهضت سواد آموزی در تهران
به گزارش صدای آمریکا، امروز چهارشنبه سوم مردادماه، گروهی از نیروهای نهضت سواد آموزی در تهران، برای سومین روز متوالی در مقابل وزارت آموزش و پرورش دست به تجمع اعتراضی زدند.

این نیروهای معترض خواهان تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود و جذب در آموزش و پرورش هستند.

تجمع اعتراضی سرمایه گذاران گلباران در دزفول
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمعی از مالباختگان مجتمع تجاری تفریحی گلباران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان دادگستری دزفول دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن ملی در شهرکرد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، گروهی از متقاضیان مسکن ملی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان دادگستری در شهرکرد تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، عدم تحویل واحد ها بعد از گذشت ۵ سال، عدم قیمت گذاری درست و منصفانه، کیفیت بد مصالح و ساخت و تهدید متقاضیان از سمت مسئولین منجر به اعتراض این شهروندان شده است.

تجمع اعتراضی اعضای فن‌آوران در شهرکرد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمعی از اعضای مجتمع فن‌آوران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان دادگستری در شهرکرد دست به تجمع زدند.

در این گزارش آمده است؛ این شهروند خواستار واگذاری زمین هایشان بعد از ۱۳ سال هستند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت ذوب آهن ششدار در ایلام
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شماری از کارگران شرکت ذوب آهن ششدار در ایلام در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان تجمع کردند.

بنابراین گزارش، شهرداری ایلام با درخواست پرداخت ۱۰۰۰ تومان به ازای ورود هر کیلو آهن به این‌ مجتمع باعث تعطیلی و بیکاری بیش از ۵۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی استان شده است.

تجمع اعتراضی تراکتورداران در کهنوج
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمعی از تراکتورداران در اعتراض به عدم تخصیص سهمیه سوخت در کهنوج دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی کارکنان مراکز بهداشتی درمانی رفسنجان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، گروهی از کارکنان و بهورزان مراکز بهداشتی درمانی رفسنجان در محوطه مرکز بهداشت این شهرستان با خواسته‌ی پرداخت معوقات سال گذشته و امسال دست به تجمع زدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۵ جولای ۲۰۲۴