دستکم هفت تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه چهاردهم مردادماه، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد، تامین اجتماعی، مخابرات و کشوری در اهواز، قائم‌شهر، کرمانشاه، شوش و تهران، گروهی از کارگران شرکت آبفا در اهواز و همچنین جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره شاغل در جزیره سیری، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، در کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات در مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهر تجمع کردند. همچنین در شهرهای شوش، تهران و اهواز، بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان‌های فرمانداری و تامین اجتماعی تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

آنها در این تجمعات علاوه بر درخواست رسیدگی به مطالبات خود، خواستار آزادی معلمان و کارگران زندانی، از جمله شریفه محمدی، زندانی محکوم به اعدام شدند.

در این گزارش آمده است که بهبود مستمری‌ها بر اساس خط فقر واقعی، ارائه درمان رایگان و باکیفیت و خدمات رفاهی شایسته، از جمله مطالبات این بازنشستگان است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه چهاردهم مرداد ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد قائم‌شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، مطالبات بازنشستگان شامل اجرای بند یک صورت‌جلسه ۱۵ مهرماه هیات مدیره، اجرای طرح تکمیلی همسان‌سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین‌نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن در سال جدید است.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت آبفا در اهواز

به گزارش ایرنا، امروز یکشنبه چهاردهم مرداد ۱۴۰۳، گروهی از کارگران شرکت آب و فاضلاب در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، در مقابل ساختمان شرکت آبفا خوزستان در اهواز دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این گزارش آمده است: کارگران و رانندگان که حدود ۹۰ نفر هستند، بیش از پنج ماه حقوق معوقه دارند و وضعیت شغلی‌شان هنوز تبدیل نشده است.

این کارگران می‌گویند که مسئولان استان قول داده‌اند موضوع را پیگیری کنند و امیدوارند این کار هر چه زودتر انجام شود.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت فلات‌قاره در جزیره سیری
به گزارش هرانا، امروز یکشنبه چهاردهم مردادماه، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران دست به تجمع زدند.

این تجمع در محل کار این کارکنان در جزیره سیری صورت گرفته است.

“اصلاح کف‌ حقوق برای کارکنان جدید، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی و پرداخت کامل سنوات، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی نفت”‌ از جمله مطالبات این کارگران به شمار می آید.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۵ اگوست ۲۰۲۴