خواهر مجاهد کورکور: جان برادرم در خطر هست صدایش باشید

«نگار کورکور»، خواهر «مجاهد کورکور»، از بازداشت‌شدگان ایذه در اعتراضات سال ۱۴۰۱ که به اعدام محکوم شده، در شبکه ایکس نوشت که جان برادرش در زندان در خطر است و از همگان خواسته که صدای او باشند.

«مجاهد کورکور»، متهم به تیراندازی در شهرستان ایذه نیز، یکی دیگر از زندانیان است که در جریان اعتراضات سراسری آبان‌۱۴۰۱ موسوم به قیام «ژینا (مهسا) امینی» بازداشت شد. قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی، کورکور را به‌عنوان مسوول تیراندازی در تاریخ ۲۵آبان۱۴۰۱ در ایذه معرفی کرده است؛ تیراندازی‌ای که به کشته شدن هفت شهروند، ازجمله «کیان پیرفلک»، منجر شد. این اتهام توسط کورکور و خانواده‌ او رد شده است و آن‌ها مدعی‌اند که مجاهد تحت شکنجه مجبور به اعتراف شده است.

پدر و مادر کیان پیرفلک پیشتر اعلام کرده‌ بودند که فرزندشان توسط ماموران حکومت کشته شده و از مجاهد کورکور شکایتی ندارند.

نگرانی‌ها از ادامه روند اجرای اعدام در زندان‌های ایران در روزهای اخیر افزایش یافته است. هفته گذشته «رضا رسایی»، از بازداشت‌شدگان اعتراضات پاییز و زمستان ۱۴۰۱، در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شد. او دهمین معترضی بود که از زمان اعتراضات ۱۴۰۱ تا کنون اعدام شده است. علاوه بر مجاهد کورکور، دستکم هفت زندانی سیاسی دیگر نیز در خطر اعدام قرار دارند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز جمعه ۱۹ مرداد، با ابراز نگرانی از روند اعدام‌ها در ایران گفت: «گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقامات جمهوری اسلامی دست کم ۲۹ تن را در سراسر ایران اعدام کرده‌اند.»

برگرفته از سایت ایران وایر، ۱۰ اگوست ۲۰۲۴