دستکم ۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

شنبه، تعدادی از شهروندان در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، شماری از کارکنان شرکت نفت و گاز پارس شاغل در مناطق کنگان و عسلویه، گروهی از معلمان کارنامه سبز در مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران و جمعی از پرستاران و کادر درمان در شهرهای زنجان، تبریز، فسا، شیراز و آباده با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. گفتنی است که پرستاران در شهرهای تبریز و شیراز همزمان از انجام فعالیت‌های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این شهروندان به واگذاری مدیریت بخشی از منطقه حفاظت‌شده دنا به استان اصفهان اعتراض دارند.

تجمع معلمان کارنامه سبز در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، طی روز جاری، شماری از معلمان کارنامه سبز در مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران تجمع کردند.

معلمان کارنامه سبز خواستار استخدام رسمی خود در آموزش و پرورش هستند. به گفته معترضان، هزینه‌ای بالغ بر دو میلیون تومان بابت “ارزیابی” از آنها اخذ شده است، با این حال اقدامی برای جذب کارنامه سبزها توسط این وزارتخانه صورت نگرفته است.

تجمع کارکنان شرکت نفت و گاز پارس
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه بیستم مردادماه، کارکنان شرکت نفت و گاز پارس شاغل در مناطق کنگان و عسلویه، به‌طور جداگانه در محل فعالیت خود دست به تجمعات اعتراضی زدند.

برکناری مسئولین ناکارآمد، حذف سقف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی و بازنگری در اساسنامه صندوق بازنشستگی از جمله مطالبات معترضین به‌شمار می‌رود.

تجمعات پرستاران در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳، شماری از پرستاران و کادر درمان در شهرهای زنجان، تبریز، فسا، شیراز و آباده دست به تجمعات اعتراضی زدند.

تجمع این شهروندان در شهرستان آباده در مقابل بیمارستان امام، در فسا در مقابل دانشگاه علوم پزشکی و در تبریز در بیمارستان “امام سجاد” صورت گرفته است.

براساس این گزارش، پرستاران و کادر درمان در بیمارستان‌های “امام سجاد” تبریز و نمازی شیراز از انجام فعالیت‌های خود امتناع کردند.

تحمیل اضافه‌کار اجباری و عدم پرداخت تعرفه‌های پرستاری از جمله دلایل اعتصابات و تجمعات پرستاران عنوان شده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۱ اگوست ۲۰۲۴