بازگشت سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار، به زندان اوین با وجود ابتلا به بیماری

سعیده شفیعی، روزنامه‌نگاری که اسفندماه سال گذشته و پس از تحمل چند ماه حبس برای درمان بیماری خود آزاد شده بود، روز ۱۶ شهریور بار دیگر به زندان اوین بازگشت.

حسن همایون، همسر سعیده شفیعی، ضمن اعلام این خبر نسبت به وضعیت سلامتی همسرش ابراز نگرانی کرد و نوشت: «سعیده شفیعی، به‌رغم بیماری امروز جمعه ۱۶شهریور به زندان بازگشت، به کیفر روزنامه‌نگاری. محنت زندان بیماری‌اش را تشدید می‌کند. عمیقا نگران حال جگرگوشه‌ام هستم. مسئولیت سلامت جان همسرم به عهده مقامات قضایی است.»

خبرگزاری هرانا نیز به نقل از یکی از نزدیکان خانم شفیعی درباره دلیل انتقال مجدد وی به زندان اوین نوشت پزشکی قانونی در گزارش خود اعلام کرده است که خانم شفیعی توان تحمل کیفر را دارد و بدین ترتیب وی برای تحمل ادامه حبس خود راهی زندان اوین شده است.

سعیده شفیعی دو روز پیش در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود در حالی باید به زندان اوین بازگردد که بیماری او اصلا بهتر نشده است.

خانم شفیعی ۲۸ آبان‌ماه سال گذشته برای تحمل سه سال و شش ماه زندان به دلیل فعالیت‌های روزنامه‌نگاری، خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی کرده بود.

این روزنامه‌نگار در جریان اعتراضات سراسری پس از قتل حکومتی مهسا امینی بازداشت شد و چندی بعد از آن بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری و به اتهام اجتماع و تبانی به تحمل سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۷ سپتامبر ۲۰۲۴