ارتش اسرائیل از هدف قرار دادن ۱۵ پرتابگر موشکی حزب‌الله لبنان خبر داد

ارتش اسرائیل اعلام کرد ۱۵ لانچر موشک‌های گروه حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

رسانه‌های لبنان شامگاه جمعه ۱۶ شهریور با انتشار ویدئوهایی، از حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در نزدیکی شهرک‌های کفر سیر و فروون مناطقی در استان نبطیه، در جنوب این کشور، خبر دادند.

پس از آن ارتش اسرائیل انجام حملات را تایید کرد و با انتشار تصاویری گفت که بیش از ۱۵ پرتابگر و سایت متعلق به حزب‌الله را که برخی از آنها به سمت اسرائیل آماده شلیک بودند هدف قرار داده است.

همچنین به گفته ارتش اسرائیل، در پی این حملات چند موشک از پرتابگرها شلیک شد و در خاک لبنان فرود آمد.

در همین حال هرتسی هالوی، فرمانده ارتش اسرائیل، روز جمعه در جریان بازدید از بلندی‌های جولان گفت که نیروهای این کشور بر روی مبارزه با حزب‌الله و مقابله با آماده‌سازی‌های تهاجمی در لبنان «بسیار متمرکز» هستند.

او تعداد حملات اسرائیل علیه مواضع حزب‌الله طی یک ماه اخیر، کشته شدن عوامل این گروه وابسته به جمهوری اسلامی، و تخریب موشک‌های آن را «بسیار زیاد» عنوان کرد.

از آغاز جنگ غزه، اسرائیل و حزب‌الله لبنان تقریبا همه روزه اقدام به آتشباری در مناطق نزدیک به مرز کرده‌اند و در چند مورد نیز اهدافی در عمق لبنان هدف قرار گرفته است.

تنش بین دو طرف با کشته شدن فؤاد شکر، ارشدترین فرمانده نظامی حزب‌الله، توسط اسرائیل تشدید شد و بامداد چهارم شهریور اسرائیل از «حمله پیشگیرانه» گسترده به جنوب لبنان خبر داد و حزب‌الله هم مدعی پرتاب «صدها موشک و پهپاد» به سمت اسرائیل شد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۷ سپتامبر ۲۰۲۴