دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

سه شنبه، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره شاغل در مناطق عملیاتی لاوان، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات در کرمانشاه، جمعی از کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی، گروهی از رانندگان در اصفهان، تعدادی از خانواده های کارگران شهرداری در مریوان و جمعی از کارکنان شرکت سیمان لامرد، با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

حذف مدیران نالایق، اصلاح نظام حقوق و دستمزد، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، عدم ادغام صندوق بازنشستگی نفت با سایر صندوق های ورشکسته، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و استرداد مازاد مالیات کسر شده از جمله مطالبات این کارگران معترض به شمار می آید.

تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳، شماری از کارگران شاغل در پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی دست به تجمع زدند.

بازگشت به کار نماینده اخراجی کارگران، اجرای توافقات قبلی در زمینه مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ، اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل برای همه کارگران پیمانکاری، تغییر شرایط تردد و دستمزد رانندگان استیجاری و اجرای طرح طبقه‌بندی برای رانندگان غیرمالک، اجرای بدون تبعیض ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای کارگران اداری و پشتیبانی، از جمله مطالبات این کارگران است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه، جمعی از بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات، در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری در کرمانشاه دست به تجمع زدند.

این شهروندان خواستار افزایش حقوق بازنشستگان معادل خط فقر و تأمین نیازهای اساسی زندگی هستند. همچنین، ارائه درمان رایگان، بهبود خدمات رفاهی، تسهیلات بانکی مناسب و تخصیص اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق‌ها از مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان است.

تجمع اعتراضی رانندگان درون شهری در اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه، شماری از رانندگان درون شهری با خودروهای گازوییل سوز، در یکی از جایگاه های سوخت در اصفهان دست به تجمع زدند.

این رانندگان نسبت به اقدامات شرکت نفت و سازمان راهداری در زمینه سهمیه بندی گازوییل اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی خانواده‌های کارگران شهرداری مریوان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری، گروهی از خانواده های کارگران شاغل در شهرداری مریوان، در حیاط این محل دست به تجمع زدند.

همسران و فرزندان کارگران شهرداری مریوان، نسبت به عدم پرداخت حقوق کارگران اعتراض دارند و همچنین، خواستار پرداخت حقوق معوقه آنها شدند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت سیمان لامرد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شماری از کارگران شاغل در شرکت سیمان لامرد، مقابل درب این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اعتراض این کارگران به عدم پرداخت به موقع حقوق آنها صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۹ اکتبر ۲۰۲۴