اکسیوس: اسرائیل و آمریکا بر سر حمله به جمهوری اسلامی هم‌سو هستند

به گزارش این رسانه، دولت بایدن اگرچه «حمله گسترده» قریب‌الوقوع اسرائيل علیه جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته است، اما بیم آن دارد که حمله به اهداف خاصی منجر به تشدید گسترده درگیری‌ها و آغاز جنگ گسترده منطقه‌ای شود.
به گفته یک مقام اسرائيلی، طرح‌های فعلی اسرائیل هنوز کمی نسبت به انتظارات کاخ سفید تهاجمی‌تر هستند. با این حال یک مقام آمریکایی پس از تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو گفت: «ما در جهت درستی حرکت می‌کنیم.»

یک مقام آمریکایی دیگر نیز گفت که دولت آمریکا اکنون پس از تماس درباره طرح حمله اسرائيل به جمهوری اسلامی نگرانی کمتری دارد.
به گفته یک مقام ارشد اسرائيلی شکاف میان آمریکا و اسرائيل درباره ماهیت و دامنه حمله بسیار کاهش یافته است.
به گفته مقامات آمریکایی، تماس رئیس جمهوری ایالات متحده و نخست‌وزیر اسرائيل نقطه اوج مذاکرات دوهفته‌ای مقامات دو کشور بر سر حمله تلافی‌جویانه به جمهوری اسلامی بود.
بنابر اظهارات مقامات آمریکایی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائيل روز چهارشنبه پیش از تماس بایدن و نتانیاهو با یکدیگر گفتگو کردند و این تماس مفصل‌ترین بحثی بود که تا کنون میان مقامات آمریکایی و اسرائيلی بر سر طرح‌های این کشور انجام شده است.
به گفته مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی، بایدن و نتانیاهو بر برخی تفاهم‌های حاصل شده میان سالیوان درمر تاکید کردند.
بنابر اظهارات مقامات اسرائيلی، کابینه امنیتی این کشور شامگاه پنجشنبه ۱۹ مهر برای بررسی طرح حمله به جمهوری اسلامی ایران و تفاهم‌های به دست‌ آمده با دولت بایدن تشکیل جلسه داد.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۱۱ اکتبر ۲۰۲۴