حکم شلاق محمد ابوالحسنی فعال مدنی زندانی به اجرا درآمد

براساس اطلاعات رسیده به «ایران‌وایر»، روز یکشنبه۶آبان ۱۴۰۳، حکم شلاقی که به اتهام «اخلال در زندان» برای محمد ابولحسنی فعال مدنی محبوس در زندان چوبیندر قزوین صادر شده بود، اجرا شد.

به گفته یک منبع آگاه، این زندانی سیاسی دیروز برای اجرای حکم ۱۲ ضربه شلاق به محل اجرای حکم برده و حکم او اجرا شده است.

ایران‌وایر خرداد سال گذشته خبر داده بود که محمد ابوالحسنی از سوی نیروهای حفاظت زندان چوبیندر قزوین به‌شدت مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است.

به گفته یک فرد آگاه در جریان این ضرب‌وشتم محمد تا آستانه خفگی پیش رفته بود و ماموران طوری گلوی او را فشار داده‌ بودند که از هوش رفته بود.

این منبع به ایران‌وایر گفت که آقای ابوالحسنی در پی این رویداد، به بهداری زندان منتقل شده است.

به‌رغم اینکه این زندانی توسط زندانبانان مورد ضرب‌وشتم شدید قرار گرفته، اما پرونده‌ای با اتهام اخلال در زندان برای او مفتوح شده و براساس اتهامات انتسابی، قوه‌قضاییه او را به پرداخت سه میلیون تومان جریمه نقدی و ۱۲ ضربه شلاق محکوم کرد که روز گذشته حکم شلاق اجرا شده و خانواده این زندانی از سه میلیون جریمه، مبلغ دو میلیون و چهارصد هزار تومان را به سازمان زندان‌ها پرداخت کرده‌اند.

محمد ابوالحسنی پیش‌تر هم در زندان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و به قتل تهدید شده بود.

این زندانی سیاسی روز دوشنبه اول اسفند۱۴۰۱، از سوی زندانیان جرایم خشن تهدید به قتل شده و در اعتراض به وضعیت خود اعتصاب غذا کرده بود.

محمد ابوالحسنی در تاریخ ۲۳آذر۱۴۰۰، طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار و در تاریخ ۱۱دی‌ همان سال، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

این زندانی سیاسی زمانی که دوران محکومیت خود را برای پرونده پیشینش سپری می‌کرد، در پرونده‌ای جدید به‌همراه «آرشام رضایی» و «شکیلا منفرد» محاکمه و در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

فروردین‌۱۴۰۰ این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

این زندانی سیاسی در بهمن۱۴۰۱، بدون اطلاع قبلی، همراه با ضرب‌وشتم، از زندان اوین به زندان قزوین منتقل شد.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۲۸ اکتبر ۲۰۲۴