نرگس محمدی: «علیه جنگ، تعرض، تجاوز و ضرب و شتم زنان، یکسره فریاد شویم»

یک ساعت پیش یکی دیگر از دختران ایران “دینا قالیباف” با تن کبود و روایت آزار جنسی وارد بند زنان زندان اوین شد. ما سالهاست شاهد روایت زنانی هستیم که تعرض، آزار و ضرب و شتم توسط ماموران حکومت را از سر گذرانده‌اند

ادامه ◄

«جنگ علیه زنان»؛ فرماندهی انتظامی از تداوم «طرح نور » خبر داد

همزمان با بالا گرفتن واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به موج تازه خشونت ماموران گشت ارشاد در جریان بازداشت زنانی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند، فرماندهی انتظامی کشور می‌گوید اجرای طرح موسوم به «نور» تداوم خواهد داشت.

ادامه ◄

صدیقه وسمقی: دین باید از حکومت جدا شود

آزادی و حقوق انسانی و تعیین سرنوشت فردی، همان قدر که حق مردان است، حق زنان نیز هست و باید به رسمیت شناخته شود. زنان تحت این حاکمیت دینی برای به‌دست‌آوردن حقوق اولیه خود تاکنون هزینه‌های بسیار سنگینی پرداخته‌اند.

ادامه ◄

صدیقه وسمقی در زندان اوین تن به حجاب اجباری نداد

منابع خبری گزارش دادند صدیقه وسمقی، دین‌پژوه منتقد جمهوری اسلامی که در زندان اوین به سر می‌برد، در اعتراض به «تحمیل حجاب اجباری در ازای حقوق ابتدایی زندانیان زن» در دفتر این زندان تحصن کرده و نرگس محمدی نیز به او پیوسته است.

ادامه ◄

شهبانو فرح پهلوی: باور دارم نور بر تاریکی پیروز می‌شود و ملت بزرگ ایران، شکوه از دست‌ رفته ‌را باز پس خواهد گرفت

شهبانو فرح پهلوی در پیامی به مناسبت آغاز سال نوی خورشیدی ضمن برشمردن دشواری‌های زندگی مردم ایران، در رسانه اجتماعی «ایکس» نوشت: «باور دارم که شما ملت بزرگ ایران، میهن و شکوه از دست‌ رفته‌تان را باز پس خواهید گرفت.»

ادامه ◄

وضعیت حقوق زنان در رژیم اسلامی حاکم بر ایران

وضعیت حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران یک مسئله نگران کننده است که نقض‌ سازمان یافته و فراگیر آن، در چارچوب‌های حقوقی و اجتماعی ریشه دوانده است. این گزارش، چشم‌انداز پیچیده تبعیض جنسیتی را بررسی می‌کند

ادامه ◄

اهدای جایزه بین‌المللی زنان شجاع به فریبا بلوچ

جوایز بین‌المللی زنان شجاع وزارت امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه ۱۴ اسفند طی مراسمی با حضور جیل بایدن، بانوی نخست آمریکا، و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، به ١٣ برنده امسال از جمله فریبا بلوچ، فعال حقوق بشر ایرانی، اهدا شد.

ادامه ◄

زینب جلالیان: من به خاطر شما پشت میله‌های زندان می‌مانم و شما هم به خاطر من در این انتخابات فرمایشی شرکت نکنید

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد که ۱۶ سال تمام از عمرش را در زندان‌های جمهوری اسلامی حبس بوده است، در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از مردم خواست «فقط یک روز در خانه بمانند».

ادامه ◄

دست‌کم ۵۵۷ زن به‌خاطر ناتوانی از پرداخت بدهی مالی در زندان‌های ایران در حبس‌اند

نایب رئیس هیئت مدیره «ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند» روز سه‌شنبه اول اسفند اعلام کرد در حال حاضر از مجموع ۱۲ هزار و ۵۶۵ زندانی «جرایم غیرعمدی»، ۵۵۷ نفر زن اند که عموماً به خاطر ناتوانی از پرداخت قرض یا تسویه اقساط به زندان افتاده‌اند.

ادامه ◄

تصویری که رویا حشمتی به خاطر آن شلاق خورد

گزارش «رویا حشمتی» از شلاق خوردنش به دلیل انتشار عکسی بدون حجاب اجباری از او در اینترنت بازتاب وسیعی در میان ایرانیان داشت. گزارش رویا حشمتی از شلاق خوردنش ابتدا از سوی سپیده رشنو، نویسنده مخالف حجاب اجباری، بازنشر و سپس در شبکه‌های احتماعی دست به دست شد.

ادامه ◄