آیا منیزیم بر یبوست تاثیر دارد؟

بیوست عارضه‌ای است که با تخلیه نامنظم و غیرمداوم مدفوع یا دشواری در خروج آن از بدن تعریف می‌شود و حدود ۱۵ درصد جمعیت جهان تاکنون با آن مواجه‌ شده‌اند. این مشکل در دختران بیشتر از پسران مشاهده می‌شود و احتمال ابتلای زنان ۶۵ ساله و بالاتر به آن نسبت‌به بقیه گروه‌ها و رده‌های سنی، بیشتر است.

ادامه ◄

چطور بلندترین برج تایوان در مقابل مهیب‌ترین زلزله ۲۵ سال اخیر تاب آورد

بر اساس آخرین براورد سازمان ملی آتش‌نشانی تایوان، زمین‌لرزه مرگبار به بزرگی ۷.۴ که روز چهارشنبه این جزیره را لرزاند، دست‌کم ۹ کشته به جا گذاشت و به ۷۷۰ ساختمان آسیب زد.

ادامه ◄

تغییر شکل‌ ناخن‌ها چه پیامی درباره سلامتمان دارد؟

تغییرات شکل، رنگ، ضخامت و بافت ناخن‌های انگشتان ممکن است حاکی از بیماری باشد. برخی از این تغییرات طبیعی‌اند، اما برخی دیگر ممکن است نشانه زخم، عفونت یا بیماری باشند که مراقبت و توصیه پزشکی را می‌طلبند.

ادامه ◄

ناسا در ماموریت آرتمیس۳ قصد دارد بر روی کره ماه کشت و زرع کند

فضانوردان قصد دارند در ماموریت جدید ناسا به نام «آرتمیس ۳» در سطح ماه چند نوع گیاه مختلف را پرورش دهند. هدف از این ماموریت که در سال ۲۰۲۶ انجام خواهد شد، بررسی امکان زیست انسان در کره ماه است.

ادامه ◄

سه حرکت هوشمندانه در دهه ۲۰ زندگی‌تان انجام دهید تا پول‌دارتر و موفق‌تر شوید

دهه ۲۰ زندگی شما می‌تواند دوره‌ عجیبی باشد که از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و بیرون آمدن از خانه‌ والدینتان تا ورود به نیروی کار و کسب درآمدی که احتمالا تا به حال در زندگی‌تان نداشته‌اید را شامل می‌شود.

ادامه ◄

روز جهانی خواب؛ چطور شب‌ها عمیق و راحت بخوابیم؟

بر کسی پوشیده نیست که خواب باکیفیت با سلامت بیشتر ارتباط دارد‌ــ به افزایش انرژی‌رسانی به سلول‌های مغز کمک می‌کند، سیستم ایمنی را قوی نگه می‌دارد، سوخت‌و‌ساز بدن را تنظیم می‌کند، از میزان استرس می‌کاهد، و پوست را ترمیم می‌کند

ادامه ◄

هفت اشتباه که بوی عطر را خراب می‌کند

آیا عطر محبوبتان را پیدا کرده‌اید، اما از پایداری رایحه‌اش روی پوست‌ خود راضی نیستید؟ شاید دلیلش برخی اشتباهات رایج باشد. برخی کارشناسان، عطر را به موجودی زنده تشبیه می‌کنند که در شرایط مختلف، رفتارهای متفاوتی نشان می‌دهد

ادامه ◄

سالم‌ترین گوشت‌ها برای رژیم غذایی؛ ۴ غذای برتر که توسط متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌شود

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که گوشت‌های جایگزینی که به کمک گیاهان ساخته شده، سالم‌تر از خوردن گوشت واقعی هستند. با این وجود تحقیقات پژوهشگران در سوئد حاکی از آن است که برخی از این تولیدات جایگزین‌ گوشتی واقعی، فاقد ارزش غذایی لازم هستند.

ادامه ◄

شش نشانه هشداردهنده زوال عقل که همه باید بدانند

موسسه پژوهشی آلزایمر بریتانیا که هدفش یافتن درمانی برای این بیماری است، درخواست کرده است هر دارویی که برای درمان این بیماری «ایمن و موثر» محسوب می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار سازمان ملی خدمات سلامت (ان‌اچ‌اس) قرار بگیرد.

ادامه ◄

کشف باورنکردنی ناسا از لایه محافظ مریخ

ناسا در یک بررسی جدید آشکار کرد که یک رخداد خورشیدی بسیار نادر که یک حفره در فضا از خود به جا گذاشت، سبب گسترش «تقریبا باورنکردنی» جو مریخ تا هزاران کیلومتر فراتر شده است. ماموریت ماون ناسا در دسامبر سال گذشته، «ناپدید شدن» ناگهانی جریانی از ذرات باردار را -معروف به باد خورشیدی که پیوسته از خورشید خارج می‌شوند- مشاهده کرد؛ رویدادی چنان قدرتمند که حرکت آن در منظومه شمسی، حفره‌ای [در فضا] ایجاد کرد.

ادامه ◄