در گوشی‌های جدید هوش مصنوعی جای اپلیکیشن را می‌گیرد

موتورولا و سامسونگ، در کنگره جهانی موبایل (MWC) در بارسلون در روز دوشنبه، هر دو گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیری را به نمایش گذاشتند که مانند ساعت‌های هوشمند خم می‌شوند، و دویچه تلکوم (Deutsche Telekom) از یک گوشی رونمایی کرد که سراغ دستیار هوش مصنوعی رفته و اپلیکیشن‌های رایج را کنار گذاشته است.

ادامه ◄

اختراع باتری جدید برای‌ خودروی برقی که در پنج دقیقه شارژ می‌شود

نوآوری‌های تازه در طراحی و شیمی باتری امکان [ساختن] باتری‌هایی را فراهم کرده است که در پنج دقیقه- سریع‌تر از همه باتری‌های موجود در بازار- شارژ می‌شوند، ضمن آنکه در استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها پایدار می‌مانند.

ادامه ◄

گلکسی اس۲۴ اولترای سامسونگ یا آیفون ۱۵ پرومکس؟

بررسی کامل ما از گلکسی اس‌۲۴ اولترا در جریان است اما در این بین ممکن است این پرسش برایتان پیش بیاید که دستگاه‌های جدید سامسونگ در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس، یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های امروز بازار، چگونه‌اند.

ادامه ◄

دو پیشنهاد اپل برای بهبود عمر باتری آیفون

به گفته شرکت اپل، از جمله مواردی که برای استفاده حداکثری از عمر باتری باید در نظر گرفت، ایجاد تغییر در تنظیمات این گوشی‌ها است. این شرکت می‌گوید دو راه ساده وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید عمر باتری را خود را بهبود ببخشید و شارژ خود را حفظ کنید.

ادامه ◄

ساخت ترانزیستور جدیدی که مانند مغز انسان عمل می‌کند

دانشمندان می‌گویند برای نخستین بار موفق شده‌اند یک ترانزیستور سیناپسی بسازند که در دمای اتاق کار می‌کند. پیش‌ از این، ترانزیستورهای سیناپسی تنها می‌توانستند در دماهای بسیار پایین کار کنند.

ادامه ◄

رقیبی برای بلوتوث که دوام شارژ گوشی را ۵ برابر می‌کند

به گزارش لایوساینس، این فناوری می‌تواند در تلفن‌های هوشمند و همچنین در دستگاه‌های مبتنی بر فناوری‌های پوشیدنی به کار برده شود. به گفته دانشمندان، این فناوری به انرژی کمی نیاز دارد و می‌تواند رقیبی برای فناوری رایج ارتباطات بی‌سیم، یعنی بلوتوت، شود.

ادامه ◄

اولین کامیون خورشیدی جهان؛ ابتکار سوئدی‌ها برای کاهش آلودگی‌ خودروهای سنگین

کارخانه سوئدی «اسکانیا» که در زمینه ساخت خودروهای سنگین فعال است، یک تریلر مجهز به پنل‌های خورشیدی ساخته که می‌تواند راه حلی برای کربن‌زدایی از کامیون‌ها باشد.

ادامه ◄

بدافزارهای بانکی تلفن همراه کاربران ایرانی را هدف گرفته‌اند

موسسه امنیتی زیمپریوم که فعالیت آن بر امنیت تلفن‌های همراه متمرکز است، طی گزارشی در ژوییه ۲۰۲۳، یک کارزار متشکل از تروجان‌های بانکی متمرکز بر تلفن‌های اندرویدی را کشف کرد که کاربران ایرانی را هدف قرار می‌دادند

ادامه ◄

دریافت سیگنال‌های لیزری از فاصله ۱۶ میلیون کیلومتری در فضا؛ راهی برای ارتباط با ساکنان مریخ در آینده

این آزمایش نتیجه موفقیت‌آ‌میز ارتباطات نوری فضایی دوردست ناسا یا آزمایش «دی‌اس‌او‌سی» است. این نخستین باری است که در این آزمایش داده‌ها با موفقیت از طریق لیزر از جایی دورتر از ماه ارسال می‌شوند‌ــ و در فاصله بیش از ۴۰ برابر دورتر از سطح ماه توسعه‌ای سریع را نشان می‌دهد.

ادامه ◄

تلفن‌های هوشمند تاریخ انقضا دارند؟

تلفن‌های هوشمند، همانند انسان‌ها، دوران‌های طلایی، بحران‌های میانسالی و مراحل بازنشستگی را تجربه می‌کنند. برخلاف بسیاری از وسایل دیگر که دارای تاریخ انقضا مشخصی‌اند، تاریخ انقضای تلفن‌های هوشمند نه تنها نوشته نشده، بلکه در تنظیمات دستگاه نیز قابل مشاهده نیست.

ادامه ◄

استارلینک از سال ۲۰۲۵ به گوشی تلفن همراه خدمات می‌دهد

استارلینک قصد دارد زمینه ارایه خدمات اینترنت ماهواره‌ای برای تلفن‌ همراه را تا سال ۲۰۲۵ فراهم کند. با برنامه تازه استارلینک، این ماهواره‌ها به زودی توانایی اتصال به گوشی‌های موبایل را خواهند داشت.

ادامه ◄

وسایل الکترونیکی خانه را با ذهن خود کنترل کنید

مهندسان به‌تازگی یک درون‌کاشت یا اصطلاحا ایمپلنت مغزی طراحی کرده‌اند که قادر است تکانه‌های عصبی را تشخیص دهد و سیگنال‌ها را به‌صورت بی‌سیم با وسایل الکترونیکی خانگی مانند رایانه مرتبط کند

ادامه ◄

اپل از آیفون ۱۵ رونمایی کرد

اپل روز سه شنبه از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی کرد. مجموعه تلفن‌ همراهی که کیفیت دوربین بهتر، پردازنده‌های سریع‌تر و سیستم شارژ جدید خود را به رخ می‌کشد. همزمان اپل از سری جدید ساعت‌های خود نیز رونمایی کرد

ادامه ◄

گوگل می‌گوید در «تبلیغات سیاسی» همه «باید» ابزار‌های «هوش‌مصنوعی» را آشکار کنند

شرکت گوگل در «نخستین الزام سیاسی خود» خبر داد که از ماه نوامبر، همه تبلیغ‌کنندگان سیاسی «باید» استفاده از «ابزارهای هوش‌مصنوعی» و «محتوای‌ مصنوعی در ویدیوها»، «تصاویر و صداهای» خود را در تبلیغات سیاسی خود «آشکار و شفاف‌سازی» کنند.

ادامه ◄