مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پلیس کابل به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شد

وزارت امور داخله افغانستان می‌گوید که مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پلیس کابل همراه با پنج کارمند دیگر این نهاد را به اتهام قاچاق مواد مخدر، بازداشت کرده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله، امروز پنج‌شنبه ۱۷ دلو، در یک نشست خبری گفت که میان احمد احمدی، یکی از بزرگترین قاچاق‌بران مواد مخدر که به حیث مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پلیس کابل کار می‌کرد همراه با پنج کارمند این نهاد، بازداشت شد.

سخنگوی وزارت داخله گفت که این افراد در ولسوالی سالنگ ولایت پروان زمانی بازداشت شدند که می‌خواستند به آسیای مرکزی فرار کنند.

به گفته‌ی آقای رحیمی، میان احمد رییس گروپ افغان سویس نیز بود و مواد مخدر را در تمام حوزه‌های کابل “تکثیر” می‌کرد و از فروشندهای مواد مخدر باج می‌گرفت.

همزمان اجمل، آمر کشف مبارزه با مواد مخدر حوزه‌ی پنجم شهر کابل، عبادالرحمان، فرمانده تیم عملیاتی مدیریت مبارزه با مواد مخدر کابل، الله داد، معاون مدیریت کنترل مواد کیمیاوی پلیس مبارزه با مواد مخدر کابل، فریدالله، آمر تحلیل و ارزیابی مدیریت مبارزه با مواد مخدر کابل و لمر، آمر کشف مدیریت مبارزه با مواد مخدر کابل نیز به اتهام مشابه بازداشت شده‌اند.

سخنگوی وزارت داخله افغانستان همچنان گفت که این وزارت در نتیجه‌ی عملیات‌های پلیس در یک ماه گذشته در سراسر کشور، ۱۷۷۳ تن را به اتهام جرم‌های متفاوت بازداشت کرده است.

منبع: سایت افغانستانی ۱TVNews.af ، ششم فوریه ۲۰۲۰