انفجارهای مهیب در مناطقی از زاهدان. قطعاتی از ماهواره “ظفر” در این مناطق منفجر شده اند

منابع محلی از زاهدان گزارش دادند که در سرجنگل و چاه‌احمد در حومه زاهدان صدای انفجارهای مهیب و نگران کننده ای شنیده شده است. معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد که قطعاتی از ماهواره ظفر در این مناطق منفجر شده است.

شامگاه یکشنبه ۲۰ بهمن اهالی زاهدان از صدای انفجارهای مهیب وحشت‌زده شدند. محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان صبح دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت:

«منشاء این اتفاق خارج از استان است. در بررسی‌های اولیه احتمال داده می‌شود که صدای شنیده شده ناشی از سقوط قطعات جدا شده از ماهواره ظفر باشد.»

این مقام امنیتی ادعا کرد که قطعات ماهواره ظفر در حومه زاهدان، در مناطق غیر مسکونی سقوط کرده است.

روز گذشته چهارمین پرتاب موشک برای قرار دادن ماهواره موسوم به «ظفز» در مدار کره زمین شکست خورد. وزارت دفاع حکومت اسلامی اعلام کرد ماهواره‌بر برای تزریق ماهواره به مدار زمین به سرعت لازم نرسید. سپس محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسما اعلام کرد این ماهواره در اقیانوس هند سقوط کرده است. به گفته آذری جهرمی موتور ماهواره بر اشکال داشت. قرار بود در چهل و یکمین سالروز انقلاب بهمن ۵۷ ماهواره ظفر در ۵۲۰ کیلومتری مدار زمین قرار گیرد. این ماهواره از پایگاه فضایی خمینی در سمنان پرتاب شده بود.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند)، ۱۰ فوریه ۲۰۲۰