کشته شدن هفت “شبه‌نظامی” مزدبگیر رژیم ایران در حمله اسرائیل به سوریه

به گفته گروه دیدبان حقوق بشر که بر جنگ داخلی سوریه نظارت دارد، در حمله موشکی اخیر ارتش اسرائيل به جنوب دمشق، ۱۱ نفر کشته شده‌اند، شامل یک غیرنظامی، سه سرباز ارتش سوریه و هفت شبه‌نظامی مزدبگیر رژیم ایران.

نهاد مزبور که پایگاه آن در لندن است، پیش از این شمار قربانیان را پنج نفر ذکر کرده بود، اما روز سه‌شنبه (اول سپتامبر) اطلاع داد که تعداد آنها بالاتر بوده و بیشتر آنها به نیروی تحت حمایت ایران تعلق داشته‌اند.

در گزارش آمده است که حمله موشکی اسرائيل مواضع ارتش سوریه و نیروهای شبه‌نظامی حکومت ایران، از جمله رزمندگان حزب‌الله لبنان را در جنوب شرقی سوریه و استان جنوبی درعا هدف گرفته بود. به نظر دیدبان سوری حقوق بشر، معلوم نیست که حزب‌الله لبنان هم در این حمله تلفاتی داشته باشد.

شامگاه دوشنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، گزارش داد که ارتش اسرائیل “به مواضعی در جنوب دمشق حمله کرده و پدافند هوایی ارتش سوریه آن را دفع کرده است”. به گفته این خبرگزاری در حمله اسرائیل که از جانب بلندی‌های جولان صورت گرفت، دو نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند.

ارتش اسرائيل از آغاز جنگ داخلی سوریه که در بهار ۲۰۱۱ در گرفت، صدها بار به مواضع ارتش سوریه و متحدان آن، نیروهای رژیم ایران و حزب‌الله لبنان حمله کرده است.

اسرائيل بارها گفته است که به جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد خاک سوریه را به پایگاهی برای حمله به اسرائيل تبدیل کند. سپاه پاسداران، گروه‌هایی مسلح را به عنوان “مدافعان حرم” برای حمایت از حکومت بشار اسد به سوریه اعزام میکند.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۱ سپتامبر ۲۰۲۰