عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق: “مردم اقلیم کردستان خواستار کنترل اقلیم توسط الکاظمی هستند”

عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد که میزان نارضایتی مردم اقلیم کردستان از عملکرد دولت اقلیم به جایی رسیده که خواستار کنترل و اداره اقلیم توسط نخست وزیر عراق هستند.

به گزارش کردپرس، بلیسه جبار فرمان درباره سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به اقلیم کردستان که از دیروز پنج شنبه آغاز شده به شبکه تلویزیونی روداو، گفت که این سفر بخشی از اقدامات الکاظمی برای آمادگی در انتخابات پارلمانی آتی عراق است و وی سعی دارد با کسب تعداد بالایی از کرسی های مجلس کشور، جایگاه سیاسی خود را مستحکم کند.

عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان و نماینده این حزب در مجلس عراق افزود که شرایط اقتصادی و معیشتی شهروندان اقلیم بسیار بد بوده و مردم گرسنه هستند از عملکرد دولت اقلیم بسیار ناراضی هستند و این امر جایگاه اقلیم در قبال دولت عراق و در گفتگوهای دو جانبه با بغداد را تضعیف کرده است.

وی تاکید کرد که الکاظمی سعی دارد در سفر به اقلیم آرای مردم و رای دهندگان اقلیم را به دست آورد و به مردم عراق و اقلیم اعلام کند از نظر وی تمامی عراق یکپارچه است و کنترل تمام کشور را در دست دارد .

همچنین اشاره کرد که پیام الکاظمی در این سفر به مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان این بوده که “عراق ما را متحد می سازد” یعنی اینکه اقلیم نیز بخشی از عراق است و وی می خواهد کنترل کامل کشور را در دست داشته باشد و بدون شک مردم اقلیم با این امر موافق هستند، زیرا سطح بیزاری و نارضایتی مردم از عملکرد دولت اقلیم به جایی رسیده خواستار کنترل و اداره اقلیم توسط دولت کاظمی هستند.

الکاظمی در اربیل با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم دیدار کرد.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسی، ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰