هشدار دولت آمریکا به شورشیان حوثی در یمن

دولت جدید آمریکا از تداوم حملات شورشیان حوثی به عربستان و همچنین فعالیت‌های این گروه در یمن ابراز نگرانی کرده است. در بیانیه دولت آمریکا به شورشیان حوثی درباره ادامه فعالیت‌های نظامی خود هشدار داده شده است.

دو روز پس از طرح درخواست دولت جدید آمریکا مبنی بر خروج شورشیان حوثی از لیست “سازمان‌های تروریستی”، دولت بایدن با انتشار بیانیه‌ای به شورشیان حوثی هشدار داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه هشتم فوریه (۲۰ بهمن) با انتشار گزارشی از واشنگتن به بیانیه جدید دولت آمریکا در ارتباط با عملکرد شورشیان حوثی در یمن پرداخته است.

این بیانیه هشدارآمیز دو روز پس از درخواست دولت آمریکا از کنگره این کشور برای خارج کردن نام شورشیان حوثی از لیست “سازمان‌های تروریستی” انتشاریافته است.

افزون بر آن، این بیانیه سه روز پس از اعلام عدم حمایت آمریکا از عملیات نظامی عربستان در جنگ یمن منتشر می‌شود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالام متحده گفته است که آمریکا خواستار برقراری صلح در یمن است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا ادامه حملات شورشیان حوثی به خاک عربستان و همچنین اقدامات این سازمان در جنگ داخلی یمن به عنوان مانعی بر سر دستیابی به صلح در آن کشور خوانده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از شورشیان حوثی درخواست کرده است، بی‌درنگ به حملات خود به خاک عربستان پایان داده و از انجام عملیات نظامی جدید در خاک یمن خودداری کنند.

شورشیان حوثی از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستند. گفته می‌شود که از زمان شروع جنگ داخلی یمن در سال ۲۰۱۴ به این سو حدود ۱۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

برگرفته ای از سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۸ فوریه۲۰۲۱