ضمانت ۲ میلیارد تومانی برای جلوگیری از پناهندگی ورزشکاران

عاطفه احمدی ازچهره‌های مطرح در اسکی ملی ایران است. این ورزشکار می‌گوید که پیش از حضور خود در مسابقات اسکی ایتالیا مجبور به ارائه ۲ میلیارد تومان ضمانت برای بازگشت به ایران و عدم پناهندگی در خارج شده است.

عاطفه احمدی در سن ۲۰ سالگی جزو استعدادهای بزرگ و مطرح فعلی اسکی زنان ایران است. این ملی‌پوش اسکی ایران که به تازگی در مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی جهان در کورتینای ایتالیا به میدان رفت، موفق شد به مرحله فینال این رقابت‌ها نیز صعود کند.

عاطفه احمدی با اشاره به ارزش موفقیت چشمگیر خود می‌گوید: «متأسفانه تیم ما برخلاف تمامی تیم‌های دیگر، شب قبل از شروع مسابقه به ایتالیا اعزام شد. این مسئله، وضعیت را برای ما بسیار دشوار کرد.»

وی همچنین تا‌کید می‌کند: «رسیدن به فینال با این شرایط، افتخار بزرگی است.»

پدیده جوان تیم ملی اسکی ایران در ادامه خاطرنشان می‌کند: «اسم ما ملی‌پوش است. اما با این وجود باید به فدراسیون ضمانت بدهیم که داریم برای تیم ملی کشورمان مسابقه می‌دهیم. یک ضمانت‌نامه دومیلیاردی هم از ما گرفته‌اند برای اینکه وقتی سفر رفتیم، پناهنده نشویم.»

آیا اعزام ملی‌پوشان ورزش ایران به مسابقات برون‌مرزی، اصولا با شرایط جدیدی مواجه شده است؟ آیا پس از موج پناهندگی تعداد قابل توجهی از افتخارآفرینان ورزش ملی ایران در کشورهای خارجی در طول سال‌های اخیر، مدیران سیاسی ورزش ایران محدودیت‌های ویژه‌ای را برای ورزشکاران ملی‌پوش در نظر گرفته است؟

برگرفته ای از سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۱۲ مارس ۲۰۲۱