قرنطینه سراسری در فرانسه؛ ماکرون ارتکاب «اشتباهاتی» در مدیریت بحران را پذیرفت

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه چهارشنبه شب ضمن اعلام قرنطینه سراسری در این کشور ارتکاب «اشتباهاتی» در جریان مدیریت بحران همه گیری ویروس کرونا را پذیرفت.

رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی خود گفت که قرنطینه ۱۹ دپارتمان این کشور از شنبه شب به مدت چهار هفته به کل مناطق فرانسه گسترش خواهد یافت. به این ترتیب همه شهروندان فرانسوی از شنبه شب تنها اجازه جا به جایی تا شعاع ۱۰ کیلومتری محل سکونت خود را خواهند داشت.

تصمیم امانوئل ماکرون برای اعلام قرنطینه سراسری در این کشور به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا طی روزهای اخیر و به ویژه افزایش شمار بیماران بستری شده در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها اتخاذ شد. رئیس جمهوری فرانسه در جریان سخنرانی خود وعده داد که تعداد تخت های بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها به بیش از ۱۰ هزار خواهد رسید.

این در حالی است که اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه تابستان گذشته پس از موج اول شیوع کرونا وعده داده بود که تعداد تخت های بخش مراقبت های ویژه به ۱۲ هزار خواهد رسید. عدم تحقق این وعده طی روزهای گذشته انتقادهای زیادی را متوجه دولت و رئیس جمهوری فرانسه کرد.

مخالفان دولت فرانسه همچنین طی روزهای گذشته از تعلل امانوئل ماکرون در اجرای محدودیت های جدید و عدم اعلام قرنطینه سراسری در پایان ماه ژانویه طبق پیشنهاد برخی از متخصصان بیماری های همه گیر انتقاد کرده بودند.

بحران سلامت در فرانسه؛ افزایش انتقادها از ماکرون و احتمال تشدید محدودیت‌های اجتماعی
با این حال امانوئل ماکرون ضمن پذیرش ارتکاب «اشتباهاتی» در جریان مدیریت بحران همه گیری بیماری «کووید ۱۹» گفت که دولت از تجربه ماههای گذشته «درس» گرفته و عملکرد خود را بهبود بخشیده است. وی همچنین باز نگه داشتن مدارس از زمان آغاز سال تحصیلی جاری تاکنون را یکی از موفقیت های دولت دانست.

رئیس جمهوری فرانسه در عین حال گفت که مدارس علاوه بر دو هفته تعطیلات بهاری، بین یک تا دو هفته دیگر نیز تعطیل خواهند بود تا به شکسته شدن چرخه انتقال ویروس کرونا کمک شود. دولت فرانسه از زمان فروکش کردن موج اول شیوع ویروس کرونا در ماه مه سال گذشته تاکنون مدارس این کشور را به دلیل همه گیری «کووید ۱۹» تعطیل نکرده بود.

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی، ۱ آوریل۲۰۲۱