رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین : دولت در زمینه قرارداد ۲۵ ساله با چین هیچ اختیاری ندارد همه تصمیمات زیر نظر رهبری است

پس از امضا قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین و افزایش مخالفت ها در شهرها و رسانه های اجتماعی ، که با نگرانی های افکار عمومی روبرو شده است ، صداوسیما ی حکومت ایران ، میزگردی را با حضور برخی مقام های مطلع در این زمینه برگزار کرد

مجید‌رضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین برای اولین بار در این میزگرد خبری در شبکه ۵ فاش کرد که مسئولیت بستن قرارداد ۲۵ ساله با چین را دو چهره سرشناس از سوی مقام رهبری به عهده گرفتند. یکی علی لاریجانی در ایام ریاست مجلس و و دیگری علی آقامحمدی مسئول ویژه اقتصادی دفتر رهبری.

حریری در ادامه افزود که گام اصلی برای قرارداد در سفر بزرگ لاریجانی برداشته شد که او ۷ وزیر را همراه خود برد و من نیز از نزدیک بنا به مسئولیت (رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین) قضیه را دنبال می کردم.

در ادامه این بحث چالش انگیز، در تلویزیون رسمی حکومت ، مجری شبکه ۵ صدا و سیما می گوید، چنین ادعایی در خصوص برجام نیز مطرح شد و برخی تلاش کردند القا کنند که همه چیز برجام با نظر مثبت رهبری تدوین شده است

در پاسخ این ایراد مجری تلویزیون، حریری دوباره بر نظر خویش تاکید می ورزد و می گوید ، گفت اگر نظر من را می خواهی در زمینه برجام نیز همه مسائل با نظر رهبری انجام شد.

در پایان میزگرد، مهمان دیگر برنامه نیز جانب بحث مجری را می گیرد و می گوید این که همه مسائل سیاست خارجی را به نام رهبری تمام کنند بی انصافی است زیرا ایشان گفته اند در جزئیات دخالت نمی کنند.

برگرفته ای از سایت رادیو پیام اسرائیل، ۱ آوریل۲۰۲۱