اخبار تجاوز روسیه به اوکراین؛ «۳۵۲ شهروند غیرنظامی کشته و ۱۶۸۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند»

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز «پی‌اس ۷۵۲» روز یک‌شنبه، ۸ اسفند با انتشار بیانیه‌ای تهاجم نظامی اخیر روسیه به اوکراین و «حمایت حکومت‌های فاسد و جنایتکاری چون جمهوری اسلامی و سوریه» از این حمله را محکوم کرد.

ادامه ◄

مرگ ۱۵ زن باردار در چابهار:‌ حقایق پیدا و پنهان

سرپرست شبکه بهداشت چابهار می‌گوید آمار مرگ زنان باردار در سال‌های اخیر در چابهار افزایش پیدا کرده و «قصور پزشکی» و «کمبود امکانات درمانی» را باید به خونریزی و مسمومیت حاملگی و دیگر دلایل پزشکی از دست رفتن جان زنان حامله، افزود.

ادامه ◄

نشست شورای امنیت برای فراخوان جلسه ویژه مجمع عمومی؛ این بار اعضای دائمی هم حق وتو ندارند

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه در یک جلسه اضطراری درباره تشکیل یک جلسه ویژه مجمع عمومی این سازمان رای‌گیری می‌کند. جلسه‌ای که قرار است در آن قطعنامه‌ای برای فراخوان جلسه ویژه مجمع عمومی علیه حمله روسیه به اوکراین به رای گذاشته شود. این جلسه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده تشکیل شود.

ادامه ◄

پشتیبانی از تزار روس شرم‌آور است!

اشغال نظامی اوکراین، زیر پا گذاشتن قوانین جهانی و منشور ملل متحد است. این تجاوز به عنوان جنایت علیه بشریت و حقوق بشر مردم بی پناه اوکراین نیز به شمار می‌آید. این اولین‌بار نیست که تزار روسیه دست به جنایات جنگی می‌زند و حقوق بشر مردمانش و کشورهای دیگر را نیز زیر پا می‌گذارد.

ادامه ◄

زلینسکی خطاب به بایدن: راه فرار نشان ندهید مهمات بفرستید!

در سومین روز پس از آغاز تجاوز روسیه به خاک اوکراین، ستون‌های مکانیزه و زرهی روس که از جبهه‌ی شمالی از طریق خاک بلاروس وارد اوکراین شدند به حومه کی‌یف رسیده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، با وجود مقاومت ارتش و یگان‌های مردمی، پایتخت اوکراین در آستانه سقوط قرار گرفته است.

ادامه ◄

پول می‌دهم جرمم را گردن بگیر؛ حبس‌کشی در زندان مهاباد

«در اطراف دادگستری مهاباد، مردانی جوان ایستاده‌اند که دست در جیب، گاهاً در گوش عابرین زمزمه می کنند؛ زندان، زندان! یا بیکار هستند یا کولبر، اموال قاچاق ضبط شده را گردن می‌گیرند و به جای قاچاقچی صاحب بار، خود را معرفی و حبس می‌کشند. زندان رفتن در کردستان شغل است.»

ادامه ◄

اصابت موشک به پایانه نفتی، قطع دسترسی بانک‌های روسی به سوئیفت

پیشروی نیروهای روسیه در مناطق شمالی اوکراین به دلیل مقاومت‌ها کندتر است. اروپا، آمریکا و کانادا با قطع دسترسی بانک‌های روسی به شبکه سوئیفت موافقت کردند. روسیه حریم هوایی خود را در تلافی‌جویی، به روی کشورهای بالتیک بست.

ادامه ◄

رئيس سازمان انرژی اتمی رژیم ایران از سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای خبر داد

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای رژیم ایران، می‌گوید ایران قصد دارد با سرمایه‌گذاری تا ۵۰ میلیارد دلار، نیروگاه‌های هسته‌ای جدید بسازد و ۱۰هزار مگاوات برق هسته‌ای تولید کند.

ادامه ◄

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی ۶ شهروند در ارومیه

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، یوسف عمرپور، مراد مامه‌رش، ایوب حدیثی، رحمان خدمتگذار، علی عمرپور و فریاد شیلان شهروندان بازداشتی ساکن پیرانشهر به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برند.

ادامه ◄