آمریکا: حکومت ایران حقوق بشر را در سوریه و عراق هم نقض می‌کند

گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد. در این گزارش از نقض حقوق بشر در ایران، چین و روسیه انتقاد شده است. آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر در سوریه، عراق و یمن هم متهم کرده است.

ادامه ◄

عوارض شدید واکسن روسی کرونا در برخی افراد در ایران

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، که پیشتر در مورد کارایی واکسن کووید-۱۹ ساخت روسیه ابراز تردید جدی کرده بود، می‌گوید واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در برخی افراد عوارض شدیدی ایجاد کرده است.

ادامه ◄

برچیدن شبانه اِلمان شهری «پیانو» در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، برچیدن المان پیانو در شهر تبریز را حاصل «اعمال نظر» برخی افراد عنوان کرد و گفت: «کاش برای همیشه مدیران جرات کنند و کسانی که در کار آنها اعمال نظر می‌کنند را به مردم معرفی کنند.»

ادامه ◄

مجتبی ذوالنور: با روسیه هم سندی مانند چین منعقد می‌کنیم

اگرچه سند همکاری ایران با چین با انتقاد زیادی همراه بوده است و با اعتراضات زیادی روبرو شده، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران گفته است با روسیه نیز سندهای راهبردی و درازمدت مشابهی امضا خواهیم کرد.

ادامه ◄

غلظت ذرات آلاینده هوای زاهدان به ده‌ها برابر حد مجاز رسید

گرد و غبار بار دیگر هوای زاهدان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان را به شدت آلوده کرده است. این میزان آلودگی ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرون فراتر از سطح «خطرناک» تعریف‌شده در استانداردهای جهانی است اما هر ساله بدون اقدام جدی از سوی دولت تکرار می‌شود.

ادامه ◄

نظر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت: خفاش سرمنشأ ویروس کرونا بوده است

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت گفته‌اند که خفاش “به احتمال خیلی قوی” سرمنشأ ویروس کرونا بوده است. به نظر آنها گسترش ویروس کرونا از بازار فروش حیوانات در ووهان چین قابل‌ اثبات نیست.

ادامه ◄

زمزمه‌های جیره‌بندی آب و افزایش آب‌بها در ایران

تردید برای افزایش تعرفه مصرف آب در سال ۱۴۰۰ بالا گرفته است. با انتشار اخباری در مورد مواجهه ۱۲ کلانشهر با بحران تامین آب و شروع جیره‌بندی آب در شهر کرج در سال جاری، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز توضیحاتی در این مورد منتشر کرده‌است.

ادامه ◄

«نیروهای وابسته به حکومت ایران» در گمرک‌های عراق «میلیاردها دلار» اختلاس می‌کنند

خبرگزاری فرانسه طی تحقیقی شش‌ماهه، از وجود «شبکه مافیایی بزرگ» در مرزهای ایران و عراق و سرازیر شدن «میلیاردها دلار اختلاس و رشوه» به جیب نیروهای شیعه شبه‌نظامی مورد حمایت حکومت ایران خبر می‌دهد.

ادامه ◄

برگزاری چند تظاهرات و تجمع پراکنده در داخل و خارج ایران علیه توافق ۲۵ ساله با چین

بر اساس تصاویر و گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی چندین تظاهرات و تجمع روز دوشنبه در چند نقطه ایران از جمله تهران و همچنین خارج از ایران علیه توافق ۲۵ ساله اخیر این کشور با چین برگزار شد.

ادامه ◄

سند همکاری بین ایران و چین؛ کاخ سفید: هرگونه تحریمی نیاز بود اعمال می‌کنیم

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره امضای سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین تاکید کرد که هنوز این سند از سوی دولت آمریکا بررسی نشده است اما پس از بررسی اگر هرگونه تحریمی نیاز بود اعمال می‌شود.

ادامه ◄

حمایت کنشگران سیاسی و مدنی از طومار «فروش ایران به چین را متوقف کنید»

شماری از فعالان سیاسی و مدنی با امضاء طومار اینترنتی «فروش ایران به چین را متوقف کنید»، از این نامه که در اعتراض به قرارداد ۲۵ ساله همکاری ایران و چین تنظیم شده، حمایت کردند.

ادامه ◄