اعتراض های روزمره در خیابان

دادن دشنام به رهبر، در خیابان‌های تهران و شهرهای بزرگ و کوچک دیگر به پدیدهای فراگیر بدل شده است. سایر مدیران بالادستی حکومت هم از ریز و درشت از همین دشنام‌ها سهم می‌برند. اما امنیتی‌های خوش اقبال جمهوری اسلامی، فحش‌ها را می‌شنوند و دم برنمی‌آورند. آخر برای فحش دادن که نمی‌شود همه‌ی مردم را دستگیر کرد و به زندان سپرد!

ادامه ◄

رامش در «سفر سبز» آذر

آذر محبی تهرانی ۲۲ آبان ۱۳۲۵ در شهر تهران و در خانواده‌ای با سه خواهر و یک برادر به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم طبیعی ادامه داد. گفته می‌شود او تصمیم داشت پس از اخذ دیپلم وارد دانشگاه شود و در رشته جراحی به تحصیلات خود ادامه دهد اما صدای زیبا و مخملین‌اش مسیر زندگی او را به سمت خوانندگی تغی

ادامه ◄

مصوبات عجیب و نقض استقلال کانون وکلای دادگستری در پی تاسیس اداره کل نظارت بر وکلا

صدور دستورات معاونت حقوقی قوه قضاییه در اجرای بخشنامه رئیس این قوه به دنبال تشکیل اداره کل نظارت بر وکلا اعتراضات وکلای دادگستری و حقوقدانان را در پی داشته است

ادامه ◄

دو قرن خدمت پزشکان و پرستاران بهایی به ایران؛ دکتر ناصر وفایی اعدام شد

بسیاری از این پزشکان و پرستاران که در ایران درس خواندند و خدمت کردند، پس از انقلاب اسلامی بی‌کار شدند، از تحصیلات دانشگاهی محروم شدند و سهم بسیاری از آن‌ها چوبه‌های دار و جوخه‌های آتش شد.

ادامه ◄

ارتش اسرائیل: آماده مقابله با هرگونه اقدام احتمالی حکومت ایران هستیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در بازدید از محل استقرار نیروهای این کشور در مرز سوریه گفت اسرائیل آماده است با تلاش حکوکت اسلامی ایران در مستقر شدن در سوریه و هرگونه اقدام احتمالی از سوی رژیم ایران مقابله کند.

ادامه ◄

آمریکا: سپاه پاسداران برای جنگ در منطقه جنگجو استخدام می‌کند

وزارت خارجه آمریکا با انتشار سه پست توییتری از “استخدام جنگجویان بیگانه” توسط سپاه پاسداران خبر داده است. اشاره این نهاد به سپاه فاطمیون در افغانستان و همچنین زینبیون در سوریه است. آمریکا هر دو گروه را تحریم کرده است.

ادامه ◄

۳٨۹ جان باخته در یک روز؛ افزایش آمار بستری و مرگ و میر در مازندران، فارس و مشهد؛ نقض مقررات قرنطینه در تهران

وزارت بهداشت حکومت ، روز یکشنبه ۹ آذر، اعلام کرد که در شبانه روز گذشته، ۱٢ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده اند و ۳٨۹ نفر دیگر نیز جان باخته اند

ادامه ◄

مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سه استان ایران؛ نگرانی از سرایت این بیماری به استان‌های دیگر

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن اشاره به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه استان کشور گفت: تعداد تلفات پرندگان به‌دلیل ابتلا به این بیماری زیاد نبوده است. اما این مقام دولتی از ارائه آمار دقیق خودداری کرد.

ادامه ◄

«سرنخ‌های» غیرقابل باور وزارت اطلاعات و «هالیوودی‌ترین» روایت از ترور محسن فخری‌زاده

وزارت اطلاعات حکومت اسلامی از شناسایی «سرنخ‌هایی از عوامل ترور» محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری در این وزارتخانه خبر داد. این در حالی است که مقام‌ها و رسانه‌های حکومت اسلامی به انتشار گزارش‌های متناقض و آشفته درباره چگونگی انجام این ترور ادامه می‌دهند.

ادامه ◄

آیا اسرائیل درباره حکومت ایران «آسوده خاطر» شده است؟

در پی اعلام فهرستی که جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، این هفته برای پست های ارشد دولت خود به ویژه در زمینه سیاست خارجی، امنیت ملی، و خزانهداری معرفی کرد، شماری از تحلیلگران و دیپلمات های کنونی و پیشین در رسانه های اسرائیل گفته اند «اسرائیل آسوده خاطر شده است». اما حال و هوای سخنان دولتمرد اصلی اسرائیل ظاهراً ممکن است نشانه هایی از آمادگی زودهنگام او برای به چالش کشیدن دولت جدید آمریکا در ارتباط با ایران باشد.

ادامه ◄

حیات و شأن و احترام کارگران نزد نهادهای مسئول هیچ جایگاهی ندارد

قشر کارگر در ایران قشر کم‌درآمد به شمار می‌روند که حداقل حقوق مصوب را دریافت می‌کنند اما پرداخت این حقوق ناچیز و عدم حمایت پیش‌بینی شده در قانون از کارگران و تصمیمات ناگهانی، شأن آنها را به بازی گرفته است. در صورت اعتراض هم با شدیدترین برخوردهای امنییتی و قضایی روبرو می‌شوند.

ادامه ◄

تداوم گسترش بیکاری و فقر: از کارگران تا استادان حق‌التدریس دانشگاه

شیوع بیماری کُرونا و تصمیمات بدون کارشناسی و ناکارآمد و لحظه‌ای دولت سبب شده فعالیت بسیاری از مشاغل با مشکل روبرو شود. دولت هیچ برنامه‌ای برای حمایت از افرادی که کار و کسب و درآمدشان در دوران کُرونا با مشکل و یا تعطیلی روبرو شده ندارد.

ادامه ◄

بازگشت بوی مرموز به تهران، علت نامعلوم

بوی تخم‌مرغ گندیده و آمونیاک دوباره در نقاطی از تهران به مشام شهروندان می‌رسد. یک مقام مسئول از چهار برابر شدن غلظت دی اکسید گوگرد در برخی ایستگاه‌ها خبر می‌دهد. منشاء انتشار این بوی آزارنده هنوز پس از سه سال مشخص نیست.

ادامه ◄