ند پرایس: تایید عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل نگران‌کننده است

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در انتقاد از تایید عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد گفت، تایید عضویت کشوری مانند ایران در این کمیسیون یکی از موارد نگران‌کننده اینگونه انتخابات و ایده بدی است.

ادامه ◄

از “رسوایی بودجه” تا عذرخواهی ایرنا بابت جعل جداول

ابهامات بر سر دستکاری بودجه همچنان ادامه دارد. پوزش ایرنا از بابت بی‌دقتی خبرنگارش نیز پرسش‌های بیشتری ایجاد کرده است. موضوع بر سر عدم شفافیت در افزایش بدون اطلاع هزاران میلیارد تومان به لایحه بودجه سال جاری است.

ادامه ◄

رکورد شکنی‌های کرونا در هند؛ کمبود جا برای سوزاندن اجساد

هند با گزارش ابتلای ۳۵۸ هزار و ۴۵۲ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید-۱۹ تنها در طول ۲۴ ساعت گذشته، بار دیگر رکورد جهانی میزان ابتلا به ویروس کرونا را شکست. همچنین بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر در این کشور جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.

ادامه ◄

۴سال تعلیق قطعی برای جودو ایران

کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو ساعاتی قبل خبر از چهار سال محرومیت قطعی فدراسیون جودو ایران داد. در حکم فدراسیون جهانی جودو، ایران متهم به دخالت دادن سیاست در ورزش و فشار بر ورزشکاران برای مبارزه نکردن با ورزشکاران اسرائیلی شده است.

ادامه ◄

خانواده های دادخواه خاوران: این مکان سند ۴۰ سال مقاومت و دادخواهی است

۷۲ خانواده دادخواه خاوران در نامه‌ای که خطاب به آزادی‌خواهان، خانواده‌های بهایی و نهادها و سازمان‌های بین المللی آزادی‌خواه و مستقل نوشته شده و برای جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و اینس (اگنس) کامالار، دبیرکل سازمان عفو بین الملل فرستاده شده، تأکید کرده اند که «خاوران سند جنایت است» و باید حفظ شود.

ادامه ◄

جو بایدن: با متحدان‌مان برای جلوگیری از تهدید هسته‌ای ایران همکاری می‌کنیم

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در نخستین نطق خود در کنگرهٔ این کشور بر لزوم بازسازی اقتصادی و ترمیم روحیه جامعه تأکید کرد و همچنین بر مواضع سیاست خارجی خود پای فشرد.

ادامه ◄

تهدید فزاینده پهپادهای جمهوری اسلامی

نشریه نشنال‌ریویو در مطلبی به قلم «ست فرانتزمن»، ضمن اشاره به حمله چند هفته پیش گروه‌های مدافع جمهوری اسلامی ایران به نیروهای آمریکایی در عراق، نوشته است که این حمله، تازه‌ترین مورد در رشته حملات علیه سربازان آمریکایی در عراق بوده که بسیاری از آنها با راکت‌های کوچک صورت گرفته است.

ادامه ◄

کرونا در ایران؛ ۴۳۴ فوتی در ۲۴ ساعت و ۸۰ هزار فوتی در مجموع

در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۴ نفر بر اثر کرونا در ایران فوت کردند و ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر بیمار جدید در ایران شناسایی شدند که سه هزار ۴۶۷ نفر از آنان بستری شدند. واکسیناسیون افراد بالای۷۰ تا ۷۵ سال از هفته آینده در ایران آغاز می‌شود.

ادامه ◄

سیاست یا معرکه‌گیری؟

سیاست روزگاری علم و عمل شریفی بوده است و شاید از همین رو ابونصر فارابی آن را “شاه علم” تعریف کرده است. در روزگاران ما اما سیاست به معرکه گیری تبدیل شده است. سطح این معرکه گیری در کشور ما به حدی نازل و پوچ و مزخرف شده است که حال آدم را به هم می‌زند!

ادامه ◄