جاوید رحمان: درباره نقش رئیسی در اعدام‌های ۶۷ باید تحقیق شود

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق مستقل پیرامون نقش ابراهیم رئیسی در اعدام‌های سال ۶۷ شد. جاوید رحمان گفت اطلاعات، شواهد و شهادت‌های بسیاری درباره اعدام‌های تابستان ۶۷ در اختیار دارد.

ادامه ◄

آمریکا: هدف از حمله به شبه نظامیان عراقی ایجاد بازدارندگی در مقابل ایران است

آمریکا روز سه شنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که هدف از حملات اخیر هوایی این کشور به شبه نظامیان در مرز سوریه و عراق، ایجاد بازدارندگی در مقابل ایران و نیروهای متحد تهران و جلوگیری از حملات بیشتر به نیروها و اماکن آمریکایی است.

ادامه ◄

گلف نیوز: در ۱۵ سال اخیر سه تن مواد مخدر از ایران وارد بحرین شده است

در حالی که نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل مدعی است بار اصلی مبارزه با مواد مخدر بر دوش کشورهایی مثل ایران است، یکی از مقام‌های بحرین از کشف بیش از سه تن مواد مخدر در ۱۵ سال گذشته خبر داد که به گفته او از طریق ایران به این کشور وارد شده است.

ادامه ◄

عضو ستاد کرونا: تعداد زیادی از سالمندان در صف‌های واکسیناسیون مبتلا شدند

یک عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در انتقاد از شیوه ثبت نام سالمندان در ایران برای دریافت واکسن کووید-۱۹ گفت، سالمندی که این همه در صف می‌ماند حتی اگر کرونا نگرفته باشد حتما می‌گیرد.

ادامه ◄

سرانجامِ خشونت‌های فروخوردهِ جامعه چیست؟

در نوشتار پیشین «۳۰ سال حاکمیت نئولیبرالیسم بر اقتصاد ایران، ریشه ابرچالش‌های امروز کشور» نگارنده کوشش کرد تا عمق و گسترش فزاینده بحران‌ها و نابرابری‌های اجتماعیِ امروز کشور مان را در زمینه‌های گوناگون نشان دهد. گواه آشکار این نابرابری‌های اجتماعی خشونت‌های سه گانه یعنی «خشونت اقتصادی»، «خشونت فرهنگی» و «خشونت سیاسی» است که پیوسته با اجرای سیاست‌ها و تعدیل‌های ساختاری در حال اجرا است.

ادامه ◄

حملات راکتی به پایگاه نیروهای آمریکایی در سوریه؛ آمریکا دست به ضدحمله زد

رسانه‌های دولتی سوریه از شلیک چند راکت به یک پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان نفتی العمر واقع در منطقه دیرالزور خبر دادند. یک مقام نظامی ایالات متحده نیز این رخداد را تایید کرد و گفت که نیروهای آمریکایی دست به حمله متقابل به عاملان این رخداد زدند.

ادامه ◄

یورو ۲۰۲۰؛ در روزی تاریخی، قهرمان و نایب قهرمان جهان حذف شدند تا سوئیس به اسپانیا برسد

در یکی از پرگل‌ترین روزهای تاریخ مسابقات یورو، دو بازی ۳ بر ۳ مساوی شد و به وقت‌های اضافی کشیده شد. اسپانیا که به سد محکمی چون کرواسی – نایب قهرمان جهان – برخورد کرده بود در نهایت توانست ۵ بر ۳ پیروز شد تا از غرور خود به عنوان قهرمان سابق جهان و اروپا دفاع کند.

ادامه ◄

خیز موج پنجم کرونا در کمین استان تهران و اصفهان

شمار ثبت قطعی ابتلا به کرونا در اصفهان افزایشی ۳۰ درصدی داشته است. مسئولان از احتمال موج پنجم کرونا در اصفهان می‌گویند. گرچه شهرهای استان تهران در وضعیت نارنجی قرار دارند، اما خطر موج پنجم کرونا در این استان جدی است.

ادامه ◄

وضعیت قیمت‌ها در کف بازار پس از انتخاب رئیسی

«بازار شوکی یکی دوروزه داشت، اما همه چیز به حالت اولش برگشت.» این جمله را یکی از فروشندگان لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری در خصوص تأثیر انتخاب رئیسی بر قیمت‌ها می‌گوید و تأکید دارد که «بازار این روزها دست‌بسته و ناامید است.»

ادامه ◄

ملاقات شرعی با زنان روسپی؛ امکانات عجیب یک زندان

«در زندان اوین برخی زندانیان خاص و پولدار، به زنان کارگر جنسی دسترسی داشتند.» این جمله شاید در ابتدا شوخی غیر قابل باوری به نظر برسد اما واقعیتی است که توسط زندانیانی که در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ گذرشان به زندان اوین افتاده، تایید می‌شود.

ادامه ◄

حمایت طیف‌های مختلف سیاسی و مدنی از اعتراضات سراسری کارگران ایران

با ادامه و گسترش اعتصاب کارگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران، شاهزاده رضا پهلوی از این اعتراضات پشتیبانی کرد و ۲۳۰ نفر از فعالان ملی، ملی‌مذهبی، جمهوری‌خواه، چپ، صنفی، مدنی و حقوق بشری داخل و خارج از کشور نیز با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود از اعتصابات کارگران را اعلام کردند.

ادامه ◄

حمله آمریکا به پایگاه شبه‌نظامیان تحت حمایت حکومت ایران در عراق و سوریه

وزارت دفاع آمریکا در ساعات اولیه بامداد دوشنبه از انجام دور دیگری از حمله‌ها علیه پایگاه‌های شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق و سوریه خبر داد. دلیل این حمله، «پاسخ به حمله‌های پهپادی به تاسیسات و پرسنل آمریکایی در عراق» اعلام شده است.

ادامه ◄

تداوم گسترش اعتصابات کارگران صنایع نفت، پتروشیمی و نیروگاهی

یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، کارگران شرکت گاما در پایانه جاسک، کارگران شرکت سازه پاد شاغل در پتروشیمی بوشهر، کارگران رادیوگراف شرکتهای پرتونگاری نیما آزمون فولاد، پیشتازان آریا و پیشگامان فنون فارس شاغل در فاز ۲ پالایشگاه آبادان دست به اعتصاب زده و به “کمپین بیست ده ۱۴۰۰” پیوستند.

ادامه ◄