فریاد یکصدای ایرانیان در تجمع لندن: سپاه پاسدران را در لیست گروه های تروریستی بگذارید

شمار زیادی از ایرانیان در لندن در همراهی با فراخوان وحید بهشتی با مطالبه قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی بریتانیا تجمع کردند و سخنرانان این مراسم در میان فریاد جمعیت و شعار «‌سپاه تروریست است» یک صدا بر این خواست تاکید کردند.

ادامه ◄

ادامه بازداشت و احضار گسترده فعالان کارگری و فرهنگی در آستانه روز کارگر و روز معلم

در ادامه فشار بر روی فعالان کارگری، صنفی و معلمان در ایران، شامگاه شنبه محسن عمرانی، عضو هیئت‌مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر، در خانه‌اش بازداشت شد. به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ماموران امنیتی با یورش به خانه محسن عمرانی، این فعال صنفی را بازداشت کردند.

ادامه ◄

انتشار «منشور آزادی، رفاه، برابری» با امضای شماری از فعالان کارگری، نویسندگان و فعالان مدنی

شماری از فعالان کارگری سرشناس همراه با شماری از نویسندگان و زندانیان سیاسی پیشین در آستانه روز جهانی کارگر با انتشار «منشور آزادی، رفاه، برابری»، با اعلام این‌که بسیاری از مصائب کشور ناشی از «حکومت جمهوری اسلامی» است

ادامه ◄

روسیه به کاربرد موشک‌های ضد تانک «ساخت ایران» در جنگ علیه اوکراین روی آورده است

با ادامه درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین، مقامات اوکراینی از قریب‌الوقوع بودن «ضدحمله» خبر می‌دهند اما تأکید می‌کنند موفقیت آن‌ها تنها با تسریع ارسال سلاح‌ و مهمات توسط متحدان غربی تضمین می‌شود.

ادامه ◄

مصادره محموله نفتکش جمهوری اسلامی توسط آمریکا در میانه تنش‌ها

خبرگزاری رویترز به نقل از یک شرکت امنیتی دریایی بریتانیا و سه منبع آگاه اعلام کرد که ایالات متحده در روزهای گذشته یک محموله نفتی جمهوری اسلامی را، در فاز اجرایی تشدید تحریم‌ها، مصادره کرده است.

ادامه ◄

فراخوان اعتراضات و اعتصابات گسترده روز جهانی کارگر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت

همزمان با نزدیک شدن به روز جهانی کارگر، شاهد یکی دیگر از اعتصابات گسترده کارگران کل کشور هستیم. این اعتصابات عظیم و در نوع خود کم سابقه، که به پیشگامی کارگران نفت و پتروشیمی آغاز و با همراهی کارگران سایر صنایع همراه شد،

ادامه ◄

آمریکا با هدف هشدار به رژیم ایران، بمب‌های هدایت‌شونده سنگرشکن به خاورمیانه فرستاده است

روزنامه وال‌استریت‌ ژورنال به‌نقل از منابع آگاه خود نوشت ارتش ایالات متحده در جدید‌ترین اقدام خود به‌منظور بازدارندگی نظامی حکومت ایران، برای اولین بار جنگنده‌های مجهز به بمب‌های هدایت‌شونده سنگرشکن به خاورمیانه فرستاده است

ادامه ◄

معترضان بلوچ در یک جمعه اعتراضی دیگر علیه خامنه‌ای شعار سر دادند

معترضان در سیستان و بلوچستان، در هفتمین ماه کشتار حکومتی مردم در جمعه خونین زاهدان، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و علیه علی خامنه‌ای و حکومتش شعار سر دادند. جمعه‌های اعتراضی زاهدان از هشتم مهرماه که به جمعه خونین شهرت یافت هر هفته با تظاهرات ضد حکومتی شهروندان بلوچ برگزار شده است.

ادامه ◄

حمله ماموران اطلاعات به منزل خواهر امیرحسین مرادی

روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه، ماموران اطلاعات مازندران با حمله به منزل خواهر امیرحسین مرادی، دانشجوی زندانی دانشگاه شریف، با برخوردی خشونت‌آمیز منزل را تفتیش و بازرسی کرده و برخی از لوازم شخصی اعضای خانواده مانند گوشی‌های همراهرابا خود بردند.

ادامه ◄

انتشار جزئیات جدید از ردپای فناوری آلمانی و چکی در پهپادهای ایرانیِ ساقط‌شده در اوکراین

با وجود انکارهای مکرر مقام‌های جمهوری اسلامی مبنی بر عدم ارسال سلاح به روسیه، روز جمعه نتایج پژوهشی جدید در این زمینه توسط یک موسسه تحقیقاتی غربی منتشر شد.

ادامه ◄

هشدار رئیس جمهوری آمریکا به مقامات ایران و روسیه:‌ گروگان‌های آمریکایی را فورا آزاد کنید

رئیس جمهوری ایالات متحده در بیانیه‌ای درباره اقدامات دولت آمریکا برای جلوگیری از گروگان‌گیری شهروندان آمریکایی گفت: «دولت من، ابزار جدیدی را برای تحمیل هزینه‌های اقتصادی سنگین بر آنانی که آمریکایی‌ها را در سراسر جهان گروگان می‌گیرند یا به ناحق بازداشت می‌کنند، به کار می‌گیرد.»

ادامه ◄

انجمن قلم آمریکا: ایران بزرگ‌ترین زندان نویسندگان زن است

انجمن قلم آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود که روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل) منتشر شد، اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران پس از چین، دومین زندان بزرگ نویسندگان در جهان است. برمبنای این گزارش، طی سال گذشته میلادی دست‌کم ۹۰ نویسنده در چین و ۵۷ نویسنده در ایران زندانی شده‌اند.

ادامه ◄