حمله ماموران اطلاعات به منزل خواهر امیرحسین مرادی

روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه، ماموران اطلاعات مازندران با حمله به منزل خواهر امیرحسین مرادی، دانشجوی زندانی دانشگاه شریف، با برخوردی خشونت‌آمیز منزل را تفتیش و بازرسی کرده و برخی از لوازم شخصی اعضای خانواده مانند گوشی‌های همراهرابا خود بردند.

بر اساس گزارش‌ها ماموران اطلاعات اقدام برخورد خشونت‌آمیز با حمیده مرادی و همسرش کرده‌اند و پس از بازرسی و تفتیش منزل، تعدادی از لوازم شخصی این خانواده را ضبط کردند و همچنین به خواهر امیرحسین مرادی و داماد او گفته‌اند که از سوی وزارت اطلاعات به تهران احضار شده‌اند.

رضا یونسی، برادر علی یونسی دیگر دانشجوی المپیادی و زندانی دانشگاه شریف، با انتشار توییتی حمله ماموران وزارت اطلاعات به منزل خواهر امیرحسین مرادی را تایید کرد.

علاوه بر حمله به خانه خواهر امیرحسین مرادی، پیشتر نیروهای اطلاعات پدر، علی یونسی، دیگر دانشجوی زندانی را هم بازداشت کرده بودند. میریوسف یونسی، پدر علی یونسی از روز چهارشنبه هفتم دی ماه ۱۴۰۱ در شاهرود بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد و با گذشت چهار ماه همچنان تحت بازداشت قرار دارد.

امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی و دانشجوی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف که از بیست و دوم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ همراه با علی یونسی، دیگر دانشجوی دانشگاه شریف در زندان به سر می‌برند. هر دو این دانشجویان از برندگان المپیادهای علمی بودند. مرادی برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری در سال ۱۳۹۶ بود و یونسی، برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم در سال ۱۳۹۶بود.

این دو دانشجوی نخبه که از سوی دادگاه انقلاب تهران هر کدام به ۱۶ سال زندان محکوم شده‌اند در پیامی که چندی قبل به مناسبت سومین سال بازداشتشان از زندان منتشر کردند، گفته بودند که از روز بازداشت‌شان در ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ همراه با ضرب و شتم به بند ۲۰۹ زندان اوین، متعلق به وزارت اطلاعات، منتقل شده‌اند و تا دو سال در سلول‌های انفرادی و دربسته محبوس بوده‌اند و در سال سوم به بند عمومی زندان اوین منقل شده‌اند.

برگرفته ای از سایت ایران وایر ، ۲۹ آپریل ۲۰۲۳