جو بایدن و دونالد ترامپ؛ کلید قفل تحریم‌های اقتصادی ایران در دست کیست؟

نتیجهء انتخابات پيش روی امريکا کم و بیش بر زندگی ساکنان دور و نزدیک کره زمین اثر می‌گذارد، خصوصا در ایران که حکومت علاقه‌ای به مذاکره و تعامل با آمریکا ندارد و از طرفی فشار حداکثری دولت ترامپ معیشت اکثریت مردم ایران را با مشکل جدی مواجه کرده است. بر این مبنا بخش فارسی یورونیوز، پیامدهای احتمالی پیروزی هر یک از دو نامزد رقیب (دونالد ترامپ و جو بایدن) را که نوامبر امسال به مصاف یکدیگر می‌روند در موضوع رابطه با حکومت ایران و به طور مشخص چگونگی مواجهه با مذاکره و تحریم‌های اقتصادی، با کارشناسان در میان گذاشته است.

ادامه ◄

همسر بهنام محجوبی: با بدن «نیمه فلج» او را به تیمارستان انتقال دادند

همسر بهنام محجوبی، یکی از دراویش گنابادی زندانی در ایران، روز سه‌شنبه از فلج شدن همسرش به دلیل عدم ارائه دارو برای درمان بیماری او توسط مسؤولان زندان اوین خبر داد.

ادامه ◄

سالانه چقدر مواد مخدر در ایران مصرف می‌شود؟

گزارش های سازمان ملل متحد حکایت از آن دارند که ايران در سه دهه گذشته ١٢ هزار تن مواد مخدر را طی ۴۱ هزار عمليات كشف و ضبط كرده است كه اين مقدار معادل سه چهارم كل ترياک و يک چهارم هرويين و مورفين كل ضبط شده در دنيا است.

ادامه ◄

عربستان از انهدام یک “هسته تروریستی وابسته به رژیم ایران” خبر داد

مقامات امنیتی عربستان گفته‌اند ۱۰ نفر را دستگیر کرده‌اند که در محل اختفای‌شان مواد منفجره و سلاح کشف شده است. سه نفر از این افراد در پایگاه های سپاه پاسداران ایران آموزش نظامی دیده بودند.

ادامه ◄

دعوت شاهزاده رضا پهلوی به “اعتصاب و اعتراض و نافرمانی مدنی”

آخرین ولیعهد ایران در سخنرانی تصویری خود از همه افراد و گروه‌ها خواست، برای براندازی جمهوری اسلامی همپیمان شوند. او تاکید کرد، خواستار یک حکومت فردی نیست، بلکه طرفدار نظام دموکراتیک برخاسته از آرای مردم است.

ادامه ◄

در مدارس ایران زبان چینی تدریس نمی‌شود چون “معلم نیست”

بر خلاف خبری که پیش‌تر مبنی بر احتمال تدریس زبان چینی در مدارس ایران منتشر شده بود، یک مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش گفته به دلیل نبود معلم زبان چینی این زبان فعلا در مدارس تدریس نمی‌شود.

ادامه ◄

قیمت‌های نجومی میوه در ایران: قیمت هر کارتن آناناس در یک سال از ۸۰ هزار به ۶۵۰ هزار تومان رسید

بر اساس اعلام اتحادیه صنف حق‌العمل کاران، بارفروشان و میوه و تره‌بار تهران، قیمت هر کارتن آناناس در میدان تره‌بار تهران ۶۵۰ هزار تومان است

ادامه ◄

آیا «سورپرایز اکتبر» با درگیری نظامی ایران و آمریکا در عراق رقم خواهد خورد؟

سفر ناگهانی فواد حسين، وزير امور خارجه عراق به تهران که تا ساعتی پیش از حضور در وزارت خارجه ایران و دیدار با همتای ایرانی‌اش از دید رسانه‌ها دور نگه داشته شده بود با مجموعه تحولات رخ داده میان بغداد و واشنگتن و همچنین تشدید تنش میان ایران و آمریکا قابل پیش‌بینی است.

ادامه ◄