اسرائیل دو اردوگاه‌ نیروهای وابسته به حکومت اسلامی در عراق را بمباران کرده است

روزنامه های اسرائیلی به نقل از منابع نظامی این کشور می نویسند که جنگنده های اف-۳۵ اسرائیل، در طول هفته گذشته ۲ بار اهدافی متعلق به حکومت اسلامی در عراق را بمباران کرده است.

ادامه ◄

محمد جواد ظریف هم تحریم شد

وزارت خزانه داری آمریکا، محمد جواد ظریف را در فهرست تحریم فرار داده است. در بیانیه ای وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که “وی به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای رهبر جمهوری اسلامی ایران کار می کند یا به نمایندگی از سوی او عمل می کند.”

ادامه ◄

تفاوت ها و مشترکات دو نوع «جنبش»

دو نوع جنبش اگر چه در ویژگی‌های پایه‌ای شان (که مهمترین آنها نهادسازی برای سازماندهی جنبش است) با هم مشابه هستند، دست کم در دو زمینهٔ تعیین کننده با هم متفاوتند. این دو عبارتند از یکی «میزان تغییر» و دیگری «گسترهٔ تغییر». در «جنبش‌های انقلابی» میزان تغییر و گستره‌ای که تغییرات در آن اعمال خواهد شد، وسیع اند. در حالی که در «جنبش‌های مقاومتی» الزاما اینگونه نیست و حداقل یکی از آن دو مورد ذکر شده محدود خواهد بود….

ادامه ◄

درخواست آمریکا از آلمان برای حضور در خلیج فارس در دست بررسی است

به گزارش خبرگزاری آلمان، آنه‌گرت کرامپ-کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان، در حاشیه جلسه معارفه خود با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بروکسل، در رابطه با درخواست آمریکا گفته است: «ما هم‌اکنون در تبادل نظر تنگاتنگ با بریتانیا و فرانسه در حال بررسی این درخواست هستیم.»

ادامه ◄

شاپور احسانی راد، عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به زندان اوین منتقل شده است

شاپور احسانی راد عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که دیروز ظهر از سوی نیروهای امنیتی در محل کارش دستگیر شده بود شب گذشته در تماس تلفنی با خانواده اعلام کرده است که به زندان اوین منتقل شده است.

ادامه ◄

افتتاح کانال تلویزیونی ۱۴ کنشگر سیاسی داخل کشور

به گزارش کانال تلگرامی سپهر آزادی، ۱۴ نفر کنشگر سیاسی داخل کشور که پیشتر بیانیه هایی علیه رژیم اسلامی منتشر کرده اند, طی یادداشتی از افتتاح یک کانال تلوزیونی بنام “۱۴ کنشگر سیاسی داخل کشور” سپاسگزاری کردند.

ادامه ◄

دولت کانادا اقامت پناهندگان تقلبی را لغو میکند

ولت اتاوا در حال بررسی وضعیت افرادی است که از کانادا پناهندگی گرفته اند اما بعدا به همان کشوری که از آن فرار کرده بودند، سفر کرده اند. این مسئله شامل حال طیف گستردهای از ایرانیان کانادا نیز میشود.

ادامه ◄

کمپین جهانی دفاع از آزادی سهیل عربی و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران

سهیل عربی، وبلاگ نویس و یکی از چهره های محبوب، جسور، شناخته شده و مبارز زندانیان سیاسی است. جمهوری اسلامی این وبلاگ نویس را به دلیل محتوای مطالب منتشر شده در فیس‌بوک و مدیای اجتماعی به اتهام توهین به مقدسات اسلامی در۱۶ آبان ۱۳۹۲ دستگیر کرد. سهیل عربی ابتدا به اعدام محکوم شد ولی در اثر اعتراضات خانواده، فعالین سیاسی_ اجتماعی و مردم در سراسر دنیا حکم اعدام او در ۶ تیرماه ۹۴ لغو شد.

ادامه ◄

طرح امنیتی روس‌ها، همسو با پاسخ منفی آمریکا و انگلیس

اینکه روس‎ها در طرح امنیت خلیج فارس مسئله صلح فلسطین و اسرائیل و همینطور ثبات سوریه، عراق و یمن را مورد توجه قرار داده‌اند از اهمیت فوق‎العاده‎ای برخوردار است چرا که بدون فشار بر جمهوری اسلامی هرگز نمی‌توان چنین طرحی را پیش برد و این فشار ظاهرا از طرف کشوری می‌بایست اعمال شود که زمامداران ایران آن را «دوست» خود می‌دانند و منظورشان از استراتژی سیاسی و اقتصادی «نگاه به شرق» عمدتا «نگاه به روسیه» است!

ادامه ◄
منوچهر یزدیان

چپ غرب، خود فریب یا فرافکن؟

با توجه به اينکه آقای “دَبل استاندارد” (اکبر گنجی) می گوید هر جا از شکنجه و کشتار در زندان های ایران صحبت می شود باید از زندان “گوانتانامو” که آمریکا آن را اداره می کند هم نام برد، (و منظورش هم این است که با برشمردن رنج زندانیان در گوانتانامو جنایات حکومت اسلامی کم رنگ شده و “عادی” جلوه کند) توضيح می دهم که این یادداشت فقط به پاره ای از راهکارهای چپ بویژه سوسیال دموکرات های غربی می پردازد و منظورش دفاع از، و یا تبلیغ طیف های دست راستی نیست.

ادامه ◄

نشست کشورهای اروپایی با حکومت اسلامی در مورد اینستاکس بدون پیشرفت به پایان رسید

رادیو فرانسه-سخنگوی وزارت امور خارجۀ حکومت اسلامی ایران، می گوید که در نشست وین “توافق خاصی انجام نشد”. وی گفت که در این نشست موضوع “اینستکس” مورد بررسی قرار گرفت بی آنکه در این زمینه پیشرفتی قابل توجهی به دست آید.

ادامه ◄

مشارکت مناطق مختلف تهران در انتخابات شورایاری، کمتر از ۱۴ درصد

رئیس ستاد انتخابات شورایاری‌های شهر تهران گفت: منطقه ١٩ با ١٤درصد و منطقه ١٢ با ١٠ درصد و منطقه ١٨ با ٨ درصد به ترتیب بالاترین درصد مشارکت کل ساکنین در میان مناطق شهر تهران در انتخابات شورایاری را داشته‌اند.

ادامه ◄

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در یک قدمی تحریم

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری (افغانستان)، هشدار داده که اگر سوءاستفاده از امکانات و صلاحیت های دولتی و عزل و نصب های سیاسی و غیرقانونی از سوی رهبری حکومت متوقف نشود، آنان انتخابات پیش رو را تحریم خواهند کرد.

ادامه ◄

فصل شعبده های سیاسی!

این روزها اگر دیدید یکهو یک آخوند در همین صداوسیما، شعر انتقادی تندی علیه حکومت خواند، ذوق نکنید!
یا بالاتر، اگر آخوندی دیدید «کشف لباس!» کرد و به آخوندها فحش داد که با «این لباس مقدس!» دارند تجارت میکنند، شوکه نشوید.

ادامه ◄